Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Eлектрическото BMW Серия 3: В Китай моделът ще се казва i3

09.12.2021 15:32

В Китай показаха първите снимки на електрическата „тройка“. Името звучи познато

В BMW работят върху изцяло електрически модел от Серия 3. Вече сме го снимали с маскировка. Сега от Китай дойдоха първите снимки на серийното изпълнение.

Изображенията, които се появиха сега, идват от китайското министерство на индустрията и информационните технологии (MIIT) и показват дългата версия на чисто електрическото BMW Серия 3 за Китай. На снимките моделът на BMW носи означението i3. Това ще  рече, че електрическата Серия 3 ще носи в Китай точно същото название като малкия електрически автомобил на баварците в останалата част на света. Освен това на капака на багажника може да се прочете надпис eDrive 35L. Придружаващи снимките китайски документи сочат мощност от 250 кВт (340 к.с.) – което от своя страна също би отговаряло на номенклатурата 35L. И тъй като пише eDrive, а не xDrive, може да се предположи, че този модел има само задно предаване – като iX3 с 286 к.с., който също се произвежда само в Китай.

Мощността на електрическото задвижване в китайския i3 обаче би съответствала на тази на i4 eDrive40, за която BMW също посочва 250 кВт. Според производителя в Германия i4 eDrive40 има въртящ момент от 430 Нм и брутен капацитет на батерията от 83,9 кВтч. i4 постига до 590 километра автономен пробег по WLTP.

Засеченият по-рано маскиран модел е почти идентичен с актуалната Серия 3 от поколението G20, но има малки промени отпред и отзад. В задната престилка например липсват изпускателни тръби, предната е по-затворена в долната част. Не на последно място, стикерът „Electric Test Vehicle” вече показваше какво се тества у нас на пътя.

Дали електрическата Серия 3 ще  се нарича i3?

Името на електрическата „тройка“ на BMW все още не е определено. Названието BMW i3, както вероятно ще  се нарича моделът в Китай, би трябвало да има смисъл от маркетингова гледна точка, но малкият електрически i3  ще продължи да се произвежда в Германия до 2024 г. Може би BMW ще си помогне, като нарече модела "BMW i3 Седан". Очаква се версията седанът i3 да излезе на пазара през 2022 г. след BMW i4.

Електрическата „тройка“ използва платформата CLAR

Подобно на BMW i4 електрическото BMW Серия 3 също е базирано на модифицираната платформа CLAR на баварците. Тя е предназначена за модели с двигатели с вътрешно горене, като BMW Серия 3 или 4, но също така и за чисто електрически задвижвания.

BMW Серия 3 в момента се предлага като plug-in версия 330e с 292 к.с. и пробег между 62 и 71 километра в зависимост от това дали клиентът е избрал вариант със задно предаване, задвижване на всички колела, или комби Touring.

Заключение

BMW не може да си позволи да не електрифицира Серия 3. Като топмодел i4 просто не е достатъчен. Не е ясно обаче с какво име ще бъде наречена електрическата „тройка“.

 

Текст: Холгер Витих, Ули Бауман
Снимки: MIIT, Щефан Балдауф

Коментари
comments powered by Disqus