До 2023 г. компанията ще има 25 електрифицирани модела, половината електрически
Фактът, че новото поколение на седана Серия 7 ще има електрическа версия, неофициално се говори отдавна. На пресконференция вчера в Мюнхен президентът на BMW Оливер Ципсе потвърди тази опция и посочи, че електрическият автомобил ще бъде най-мощната вариация в гамата на новата Серия 7.
„До 2025 г. ще инвестираме повече от 30 млрд. евро в изследвания и разработки“, казва Оливер Ципсе. На заден план е концептът i4, който през следващата година ще се превърне в сериен електромобил.
До 2023 г. BMW Group ще има 25 електрифицирани модела на пътя, повечето от половината електрически. Следващият изцяло електрически модел е кросоувърът BMW iX3, който трябва да се появи тази година.
Най-мощната Серия 7 в момента - версията M760Li, е оборудвана с V12 6,6 турбо двигател с т 610 к.с. и 800 Нм. Миналогодишният прототип BMW Power BEV, построен на базата на „петицата“, показва на какво може да разчитаме в един сериен електромобил. Прототипът има три електродвигателя (два от тях отзад) със сумарна мощност 720 к.с., ускорявайки седана от 0 до 100 км/ч по-бързо от 3 сек.
За новата Серия 7 вътрешните източници твърдят дори две електрически версии вместо една. Първо: BMW i7 с мощност 400–550 к.с., батерия 80–100 кВтч и автономен пробег 400-550 км с едно зареждане. Второ: BMW i7S (i7 M) с мощност 650-670 к.с., с батерия с капацитет 120 кВтч и автономен пробег от 600 до 700 км. В допълнение към тях, Серия 7 ще се предлага с дизелови и бензинови двигатели, както и плъгин хибрид - наследник на актуалния 745e.