Президентът на Honda Таканобу Ито разкри плановете на компанията за развитието на моделната й гама. Следващата генерация хибриди ще използва литиево-йонни батерии, а новият електромобил на японците ще се появи през 2012 г.
„Предпочитанията на клиентите по цял свят бързо се насочиха към малките автомобили заради все по-голямото значение, което се отдава на екологията в глобален мащаб, както и заради структурните промени в икономически план”, признава Ито на специалната пресконференция на Honda, маркирала края на първото полугодие. „Honda трябва да отговори бързо на тези промени, за да си гарантира растежа и занапред.”
Първата точка от програмата за развитие на моделната гама засяга хибридната технология IMA Hybrid System на японците. През 2009 г. продажбите на хибридните автомобили са се покачили с 16%, което ще провокира Honda да разшири приложението на технологията. В рамките на следващата година компанията ще представи серия нови хибридни автомобили, предимно от ниския клас. Първият от тях ще бъде Fit Hybrid, който ще се появи на японския пазар още тази есен.
Друга сфера, върху която Honda работи активно, са батериите. Следващата генерация на хибридния Civic ще се възползва от новите високоефективни литиево-йонни акумулатори на Blue Energy (джойнтвенчър между GS Yuasa и Honda), чието производство би трябвало да започне по-късно още тази година. То ще позволи на компанията да развива и бъдещите с плъгин модели.
Електромобилите все още не представляват реална алтернатива на класическите или хибридните модели, признава Ито, но и Honda развива своя собствена изцяло електрическа версия. Нейните продажби ще започнат през 2012 г., но на пазара в САЩ и Япония. Същевременно технологията с горивна клетка, по която японците работят от доста време насам с FCX Clarity, остава ключова за компанията, тъй като на този етап само тя гарантира достатъчно функционална и екологична мобилност.
Развитието на класическите двигатели с вътрешно горене няма да пострада от процеса на електрификация. В Honda планират мащабна ревизия на моторите и скоростните кутии, като нейното начало ще бъде поставено през 2012 г. Един от представителите на новата генерация двигатели ще бъде новият малолитражен дизел, предназначен главно за европейския пазар.