Благодарение на сътрудничеството с южнокорейците архитектурата ще бъде в основата
В китайската компания TF International Securities Group работи анализаторът Минчи Куо, който е известен с точните си прогнози за предстоящите продукти на Apple. След като сподели от смартфона iPhone 14, "визионерът" сподели мислите си за електрическия автомобил Apple, а съдържанието на бележката му за инвеститорите, според традицията, бе съобщено от портала MacRumors. Куо вярва, че хипотетичният iCar ще види бял свят едва през 2025 г.
Благодарение на сътрудничеството с Hyundai Motor Group, платформата E-GMP ще бъде в основата на електрическия автомобил. Проблемите с производството ще се решават от Hyundai Mobis, докато KIA ще предостави на електромобила място на поточната линия в завода в Джорджия. Всичко това, според Куо, "ще позволи на Apple значително да намали времето за разработка и да спечели предимство във времето на пазара". Концернът Foxconn няма да участва в проекта, докато присъединяването на General Motors и алианса Stellantis е съвсем реалистично.
Подвижните топки, окачени над архитектурата E-GMP, показват, че платформата ще може да побира различни типове каросерии. Първите модели ще бъдат с каросерия хечбек, които носят кодовите имена Genesis EV, Kia CV и Ioniq 5.
Точността на прогнозата на Куо се оценява на 78,2%. Например, Минчи , много преди старта, прогнозира всички диагонали на дисплея на iPhone 12 и прогнозира MacBook Pro на собствения процесор ARM на Apple M1.
Слуховете за сътрудничество между Apple и Hyundai започнаха да се разпространяват в началото на януари по предположение на южнокорейските медии. Концернът Hyundai първоначално потвърди факта пред CNBC: „Разбираме, че Apple води преговори с различни световни производители на автомобили, включително Hyundai Motor. Тъй като дискусията е на ранен етап, нищо не е решено. " Тогава вътрешни лица започнаха да "женят" Apple за марката KIA, а Hyundai отказа всички официални коментари по темата. Apple не се съгласи с тях.
В момента според Reuters висшето ръководство на Hyundai е разделено. Противниците на сътрудничеството с Apple говорят за "нежелание за работа с външни лица" и увреждане на репутацията, ако Hyundai стане "просто производител на договор", както бе споменато по-горе от Foxconn. Южнокорейският концерни обаче има излишен капацитет. Имайте предвид, че покупката на Boston Dynamics също беше тайна, но не за дълго.