Сумарната мощност мощност на модела се очаква да достигне до 436 к.с. и малко под 760 Нм
Концернът Aspark представи на IAA Aspark Owl - електрически спортен автомобил, който спринтира до 100 км/ч за по-малко от две секунди. Как става това? Трик –с малко тегло и много мощност.
Само високопарни думи или велики дела? Това, което действително ще следва на IAA, все още не е известно. На своя уеб сайт японският смесен концерн Aspark обяви Owl като "най-бързия автомобил на света". Това, разбира се, не е вярно, защото когато Aspark Owl е само "най-бързият автомобил в света до 100 км/ ч", това означава най-бързият автомобил при спринта до 100 км/ч.
Само за две секунди до 100 км/ч
Aspark Owl, на немски кукумявка, вдига само за две секунди разрешената скорост по републиканските пътища. За сравнение, Bugatti Chiron с 1500 к.с. се нуждае от 2,4 секунди за този тест. Owl ще използва много по-малко енергия.
Два е-двигателя, всеки с мощност по 40 кВтq е имплантирал Aspark – което разбира се, не е достатъчно. Част 1 от решението: "В краткосрочен план от тези два двигателя ще можем да получим 160 кВт (около 220 к.с.) ". Част 2: "Използваме кондензатори, които ни позволяват да акумулираме мощността, получена по време на спирането - много по-бързо от обикновена батерия", заяви Aspark пред информационната агенция Global Press.
Сумарната мощност мощност на Aspark Owl се очаква да достигне до 436 к.с. и малко под 760 Нм. При товар по-малко от 900 килограма е добре. Кукумявката трябва да вдигне максимална скорост от 280 км/ч - разбира се, не без последствия за пробега, който е определен средно на 150 километра и бързо ще се изчерпи след няколко рекорда.
Ексцентричен дизайн
След гръмките съобщения, последваха няколко снимки, които показват свръхплоска спортна кола, която спокойно може да се състезава директно в LeMans. Задвижването трябва да е чисто електрическо. Каросерията е изработена изцяло от карбон. Носът на кукумявката се простира доста напред. На също удължената кърма е кацнало мощно крило, а отдолу ясно се откроява мощен дифузьор. Вратите достигат до покрива и се отварят, подобно на крилатите SL врати. Задният прозорец е леко покрит.
Относно задвижването все още няма информация, това ще бъде представено едва на IAA.