Електромобилът е базиран на обичайния кросоувър X3 и дори не се различава радикално
„За първи път завършихме процеса на хомологиране на електрически автомобил в Европа и Китай едновременно. Екипът ни от изпитатели се справи с уникална задача, работи ефективно и с максимална отдаденост “, каза Арно Келер, ръководител на екипа за разработване на BMW iX3. Тестовете на автомобилите от предсерийната серия изминаха 7700 км и 340 часа по време на различни изпитания през последните четири седмици. Затова немците обявиха някои официални дати: серийното производство на електрическия SUV започва в края на лятото, а поръчаните автомобили ще започнат да пристигат на клиентите преди края на тази година.
iX3 (синият екземпляр на снимката) ще бъде произвеждан в завода BMW Brilliance Automotive JV в Китай, на същия конвейер с обичайния X3 (за всички пазари). Всъщност вече е произведена предсерийна партида от над 200 броя.
Предварителните технически данни на електрическия всъдеход са непроменени: задно задвижване, електромотор с мощност 286 к.с. и 400 Нм , батерия с капацитет 74 кВт ч и 440 км автономен пробег според цикъла WLTP
Чисто електрическият iX3 е базиран на обичайния кросоувър X3 и дори не се различава твърде радикално от него отвън (това се потвърждава от снимките, изтекли в мрежата). Де факто версията с буквата i може да се счита за модификация. Така компанията похвали X3, че ще бъде първият модел на марката BMW, който се предлага както с конвенционални двигатели с вътрешно горене (бензин и дизел), така и като хибрид, зареждащ се от контакта, и като електрически автомобил. Междувременно технологията за електрическо задвижване eDrive от пето поколение, използвана в iX3, ще намери приложение в новите модели на име BMW i4 и BMW iNext през 2021 г.