st Edition.в Германия струва 40 000, 1st Plus - 46 000, а топ версията 1st Max - 50 000 евро
В повечето европейски страни предварителните поръчки за хечбека ID.3 ще стартират на 17 юни. Ще бъдат предложени 30 000 електрически автомобила от стартовата серия 1st Edition.. Базовата версия на 1st Edition.в Германия струва 40 000 евро, средната 1st Plus - 46 000, а топ 1st Max - 50 000 евро. Първите клиенти, в знак на благодарност за лоялността на марката, ще получат членство в „изключителния пионерски клуб“ 1st Mover Club, което означава „различни ползи за клиентите“.
Почти главната привилегия за членовете на този клуб е актуализацията на софтуера в началото на 2021 г. - за активиране на две изключителни цифрови функции: App Connect (това е интеграция на смартфони чрез MirrorLink, Android Auto, Apple CarPlay) и показване на разстоянието до автомобила отпред на проекционния екран. Volkswagen не обяснява защо тези услуги няма да бъдат активирани при лансирането на ID.3 на пазара през септември. Но компанията предлага клиентите да поръчат „късна версия с всички функции“ с дата на доставка през четвъртото тримесечие.
Изданието 1st Mover Club предлага само средна версия на батерията (58 кВтч), която осигурява автономен пробег т 420 км. Мощността също не може да бъде избирана - 150 кВт (204 к.с., 310 Нм). Но в базовото оборудване влизат двузонов климатичен контрол, навигация, цифрово радио, отопление на волана и предните седалки.
Volkswagen ще установи директна линия за комуникация с първите собственици на ID.3 , за да споделя всекидневни преживявания и да отговаря бързо на забележките на клиентите. Членовете на клуба, които са взели лизинг на електрическия автомобил, са освободени от плащането на такси за първите три месеца.
Оказва се, че Volkswagen, макар и косвено, призна съществуването на проблевм със софтуера в ID.3. В крайна сметка, началото на продажбите беше отложено от лятото до есента, а някои от функциите не работят. Междувременно производството на e-Golf беше удължено . Идеята на клуба да се присъедини „възможно най-скоро“ изглежда като опит за формиране на екип от бета изпитатели в лицето на първите купувачи.
След като новият изпълнителен директор на марката Ралф Брандщетер (вдясно) обявява „мащабна електрическа офанзива“, неговият предшественик Херберт Дис (който е и ръководител на VW Group) не само подписва споразумения с Ford, но продължава да дава смущаващи изявления.
Ръководството на концерна Volkswagen онзи ден бе в разгара на скандал. Херберт Дис по време на вътрешна видеоконференция, гледана от няколко хиляди служители,
обвини надзорния съвет в изтичане на поверителна информация. Вероятно отново говори за трудности със софтуера, той ги нарече "престъпление". Концернът разкри конфликта в пресата и Дис бързо се извини: заявиха, че изявленията са "неподходящи и неправилни". Надзорният съвет прие извинението, а работническият съвет и профсъюзът IG Metall също изразиха своята загриженост в отвореното писмо за действията на Дис. Те смятат, че антикризисната му стратегия вреди на компанията и имиджа й.