Автономният пробег на новия модел е увеличен до 378 км с едно зареждане
Днес Nissan представи в България напълно новия Nissan LEAF – най-модерният в света масов електрически автомобил (EV), икона за визията за интелигентна мобилност на компанията. Моделът е звездата на щанда на Nissan по време на Автомобилен салон София, който се провежда от 13 до 22 октомври в Интер Експо Център. Чрез LEAF, Nissan представя бъдещето на марката и развитието и интегрираното на изцяло нови технологии.
Изцяло електрически, оборудван с гениални технологии, новият Nissan LEAF е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача. Leaf е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин.
Изминава по-голямо разстояние благодарение на пробега с едно зареждане от 378 км*; новото поколение е с напълно променен дизайн, с елегантно оформление вътре и отвън.
Nissan Intelligent Mobility e проектът на компанията да предефинира бъдещето на шофирането, той се грижи да развие ролята на автомобила, която да е нещо повече от само начин на придвижване. Nissan Intelligent Mobility се определя от начина, по който автомобилът се управлява, как се задвижва и как се интегрира в обществото.
Със своята начална интеграция на технологиите ProPILOT, модерно електрическо задвижване и уникална способност да захранва сградите, към които е свързан, новият Nissan LEAF е въплъщение на Nissan Intelligent Mobility.
Nissan Intelligent Power: e-powertrain
Фокусната точка на Nissan Intelligent Power в новия Nissan LEAF е неговият e-powertrain, който предлага подобрена енергийна ефикасност, увеличени въртящ момент и мощност за по-добра динамика. В допълнение на този нов задвижващ тракт идва високотехнологичният пакет литиево-йонни батерии, които осигуряват по-висока мощност и капацитет за съхранение на енергия.
Наред с подобрената енергийна ефикасност, новият електрически задвижващ тракт предлага вълнуващо, линейно ускорение с мощност от 110 кВт. Въртящият момент е увеличен до 320 Нм, което води до по-бързо ускорение.
Пробегът на новия Nissan LEAF е увеличен до 378 км (New European Driving Cycle) с едно зареждане.
Nissan Intelligent Driving: технология, предназначена да подобри удоволствието от шофирането, безопасността и да намали умората
Новият Nissan LEAF разполага с три основни нови технологии за интелигентно шофиране. Първата е високотехнологичната система за подпомагане на водача ProPILOT. Използвана при движение в една лента на магистрала, тя улеснява шофирането, прави го по-спокойно и сваля напрежението от водача.
Втората, ProPILOT Park, ще промени начина, по който хората мислят за паркирането. Когато я включите, тази технология ще поеме контрола върху завиването, ускорението, спирането и избора на предавка, за да насочи автоматично автомобила в мястото за паркиране. Това сваля напрежението по време на паркиране, като извършва маневрата изключително прецизно.
Третата, e-Pedal, е революционна технология, която трансформира начина, по който шофираме. Тя позволява на водачите да потеглят, ускоряват, намаляват и спират, като само регулират натиска върху педала на газта. Когато вдигнете крака си от педала на газта, автоматично се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират автомобила на място. Автомобилът остава на място, дори и спрял на стръмен наклон нагоре, докато не натиснете отново педала на газта. Начинът на работа на e-Pedal позволява на водачите да изпитат по-голямо удоволствие, когато излязат извън града.
Конвенционалният педал на спирачките все още трябва да се използва при ситуации, налагащи агресивно спиране.
Nissan Intelligent Integration: захранване чрез батерията на обществена инфраструктура
Новаторската визия на Nissan за потенциала на електрическите автомобили не спира до захранването на новия Nissan LEAF. Батериите на автомобила могат да се използват и за мобилни енергийни устройства.
Технологията Vehicle-to-Grid (V2G) комбинира двупосочно зареждане, което позволява електрическите автомобили да са изцяло интегрирани в електрическата мрежа. Тя помага да се подобри обработването на непрограмируеми потоци от възобновяеми енергийни източници, като по този начин прави възобновяемите енергийни източници още по-широко интегрирани и достъпни. Системата работи, като позволява на собствениците на Nissan EV да се свързват към мрежата, за да играят активна роля в мрежовите услуги, като същевременно дават възможност за алтернативен източник на доходи. След като веднъж тази технология навлезе масово на пазара, V2G ще промени правилата на играта за собствениците на електрически автомобили Nissan, тъй като те ще станат активни участници на енергийния пазар.
Работата по развитието на едно по-устойчиво общество означава ежедневно да взимаме по-добри решения. xStorage, система за съхранение на енергия, черпи от колективния опит на най-добрите в индустрията, за да направи домашното потребление на електричество по-ефикасно и по-устойчиво. xStorage Home съхранява енергия в най-икономичните часове от денонощието, като контролира как и кога тази енергия се използва, спестявайки по този начин пари на клиентите и подобрявайки цялата енергийна система. Той безпроблемно интегрира в един блок целия хардуер и софтуер, необходими за контрол и съхранение на енергията, от която се нуждае едно домакинство. Използван за осигуряване на мрежови услуги, xStorageHome може да се зарежда от мрежата или да се разрежда в мрежата, за да генерира гъвкавостта, необходима за допълнително увеличаване на ползите от възобновяемата енергия.
Клиентите ще се възползват и от новоразработен интерфейс на приложението за смартфони, което позволява на собствениците да следят заряда на батерията на своя нов Nissan LEAF, да откриват най-близката до местоположението си зарядна станция или да охладят автомобила до идеалната температура преди потегляне.
Екстериорен дизайн: елегантен силует с готино „техническо” отношение
Дизайнът на новия Nissan LEAF изразява позитивното отношение на компанията. Дизайнът е вдъхновен от концептуалния автомобил IDS, който за пръв път бе показан на Автомобилен салон Токио 2015.
Предната част на Nissan се отличава с характерната „V-motion” радиаторна решетка, отражение на ДНК-то, което споделя с други световни бестселъри на Nissan, каквито са Nissan X-Trail и европейският фаворит Nissan Qashqai. Синият цвят на радиаторната решетка обаче, нов отличителен знак за електрическите автомобили на Nissan, го разграничава от другите модели на марката. Плаващият покрив добавя стил и усещане за движение. Елегантните LED фарове се отличават с характерния бумеранг дизайн на Nissan.
Интериорен дизайн: усещане за по-високо качество с чиста, тиха емоция
Изцяло промененият интериор на новия Nissan LEAF предлага изискан вид и усещане. Това е постигнато благодарение на използването на по-висококачествени материали и цялостната сглобка и изпълнение, които изравняват “живота на борда” с изисканата природа на задвижването.
Водачите и пътниците веднага ще оценят характерния син шев върху седалките, арматурното табло и волана, а също и новия дизайн на 7-инчовия цветен (TFT) дисплей. Конфигурацията на дисплея е променена, за да се осигури по-лесен достъп до основни функции като технологията Safety Shield, заряд на батерията, прибор за отчитане на използваната мощност, аудио и навигационна система. В някои държави, в автомобилите, оборудвани с навигация, към инфотейнмънт системата са добавени функциите Apple CarPlay и Android Auto.
Новият Nissan LEAF заменя модела от първо поколение, който се превърна в най-продавания електрически автомобил в света. Над 283 000 клиента избраха LEAF от старта на продажбите му през 2010.
Технически характеристики на Nissan LEAF 2017 (европейски модел)
Спецификациите са в процес на окончателна хомологация
Екстериор (мм)
Обща дължина 4480
Обща широчина 1790
Обща височина 1535/1545
Междуосие 2700
Следа отпред/отзад 1540/1555
Минимален просвет 150
Коефициент на въздушно съпротивление (Cd) 0.28
Гуми 205/55R16 или 215/50R17
Тегла/обеми (кг)
Тегло празен (мин.) 1535
Брой пътници 5
Брутно тегло 1765-1795
Батерия
Тип Литиево-йонна батерия
Капацитет 40kWh
Електрически мотор
Име EM57
Максимална мощност 110 кВт (150 к.с.)/3283~9795 об/мин
Максимален въртящ момент 320 Нм(32.6kgf・m)/0~3283 об/мин
Производителност
Възможен пробег 378 км (NEDC)
Време за зареждане (нормално зареждане) 16 ч (3kW)
8 ч (6kW)
Време за зареждане на 80% (Бързо зареждане) 40 мин
Максимална скорост 144 км/ч
* NEDC (New European Driving Cycle)