Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Електромобилът през зимата: Планиране и зареждане

02.11.2021 23:17

Страх от малък пробег? Можете да го преодолеете чрез своевременно зареждане

Изглежда, че страхът от недостатъчен пробег е по-скоро въображаем проблем на онези, които нямат електромобил, отколкото на притежателите на електрическо возило.

За повечето от разстоянията, изминавани във всекидневието, намаленият пробег през зимата не би трябвало да играе никаква роля. Независимо дали VW e-Golf може да измине реално 160 вместо обичайните 200 километра, или BMW i3 само 220 вместо 270 км, това няма да е от особено значение дори ако разстоянието до работата е цели 50 километра. Ако обаче се отправите на по-дълъг път, ще усетите намаления пробег и задължително трябва да се подготвите за него по съответния начин. За това не се изисква никаква магия. 

По принцип дори и за всекидневно изминаваните разстояния из близката околност би трябвало да планирате известен запас. Ако поради зимните условия се стигне да затваряне на пътища, ще трябва да търсите по-дълги обиколни маршрути. В такива случаи ще имате нужда от допълнителни километри. Задръстванията не са особено страшни за електромобилите. За да може при престой на място да бъдат поддържани приятните 22 градуса вътрешна температура, в зависимост от модела и вида отопление (термопомпа или нагревател) за един час се губят по-малко от пет киловатчаса ток, тоест от 10 до 20 километра пробег. 

За собствениците на автомобили, които използват зарядно устройство в собствения си гараж или под навес, вечерното посягане към щекера за зареждане бездруго е част от дневния ред. Тъкмо при ниски минусови температури не бива да се кара, докато батерията се изтощи до минимума. Защото когато веднъж е слязла под десет процента остатъчен капацитет, следващото зареждане ще трае осезаемо по-дълго. Това може и да не е проблем на собствения уолбокс през нощта, но не е особено приятно на някоя станция за бързо зареждане по пътя. 

Най-икономичен и най-бърз е процесът на зареждане в диапазона между 20 и 80 процента от капацитета на батерията. Това е валидно особено през зимата, когато при ниски температури електрохимичните процеси в литиево-йонния акумулатор бездруго протичат така, сякаш им е дръпната ръчна спирачка. 

Това означава,че и при по-дълги пътувания трябва да предвиждате повече спирания за зареждане. Кратките престои на станциите за бързо зареждане са по-икономични. Навигационната система на автомобила или предлаганите от автомобилните производители и търговците на енергия приложения помагат при търсенето на станции за зареждане по маршрута – като се взема предвид разполагаемият остатъчен пробег. 

Коментари
comments powered by Disqus