Злоупотребяват с двигателите с вътрешно горене заради отработените газове
В края на миналата година се вдигна справедлив стар шум за това колко повече енергия е необходима за направата на електромобиле (EV) от автомобил с двигател с вътрешно горене и колко повече CO2 се отделя в атмосферата.
Проучване, подкрепено от различни производители и доставчици на автомобили, установи , че е необходима електромобилът да измине 48 000 мили (76 800 км), преди да компенсира по-голямата енергия, използвана за производството му. Изтъкнатият анализатор на електромобили Ауке Хоекстра се върна през данните, като изчисли всичко - от производствената ефективност до наличната комбинация от зелена енергия и оцени, че е по-близо до 16 000 мили.
Производителите на автомобили - по-специално Aston Martin, поради някои неудобства с близки връзки с източника на информацията - избягват коментар, след като са наследствени компании, които се опитват да намалят електрификацията. The Guardian - никога фен на двигателите - дори показа историята на първата си страница.
Шумът, който бе придизвикан , рискува да прикрие единната точка на съгласие, която си заслужава да бъде разгледана: създаването на електромобил произвежда повече CO2 (което, не забравяйте, е само една мярка за замърсяване), отколкото производството на автомобил с вътрешно горене. Единственият начин да се компенсира това е да се разбери колко дълго трябва да се движи, който зависи от начина на производство на електричеството, което се влага в тях.
Първоначалният дефицит е почти изцяло свързан с енергийните нужди на производството на батерии. Данните от Volkswagen предполагат, че тук се създава около 40% от продукцията на CO2 от производството на електромобили - повече от два пъти по-голямо количество от следващите най-интензивни процеси, произвеждащи стомана (18%), алуминий (6%) и електродвигател ( 5%), а останалото идва от създаването на всичко - от пластмаси до стъкло.
Производителите на автомобили, разбира се, работят, за да намалят това , притиснати от международните нулеви цели. Така че те искат зелената енергия да се използва на всяка стъпка, техните фабрики да бъдат по-ефективни и повече. Няма избор, но също така няма съмнение, че този холистичен подход ще се нуждае от време и огромни инвестиции за изпълнение.
16 000 мили изглеждат най-добрият сценарий и 48 000 най-лошия сценарий. Но дебатът продължава и истината е, че числото ще продължи да се променя според техниките за добив, производствените методи, енергийните източници и други.
Може би тогава най-справедливият извод е следният: средният живот на автомобила е осем години и 150 000 мили. Може би това ще намалее, ако шофираме по-малко, но също така и енергийните изисквания за създаване и зареждане на електромобили. От гледна точка на CO2, тогава електромобилите печелят.