Технологията Vehicle to Gridи или аналогичната Vehicle to Home разработват и други компании
Tesla не афишира, че е добавила двупосочно зареждане към седана Model 3 с възможност за предаване на енергия в обратна посока - от автомобила към мрежата (или към дома). Това откри електрическият инженер Марко Гаксиола, който провежда обратен инженеринг за конкурент на Tesla. Той е разглобил зарядното устройство на Model 3 и реконструира веригата му. Оказа се, че електромобилът е готов да работи в режим V2G ((Vehicle to Grid), съобщава изданието Electrek. Това означава, че Tesla трябва да актуализира дистанционно софтуера на вече произведени автомобили, за да активира тази хардуерна функция.
Въпреки че разкритието е направено в Tesla Model 3, възможно е други вече произведени модели да са получили (или скоро да получат) подобна скрита актуализация при зареждането .
Системата Vehicle to Grid(V2H) или Vehicle to Building позволява захранване на вила / сграда от електрическия автомобил в случай на аварийно прекъсване на тока или с цел спестяване от разликата в тарифите в различните часове на деня. Системата V2G е допълнителна еволюция на устройството тип V2H, което дава възможност създаване на огромна батерия на много автомобили , която съхранява енергия по време на спад на натоварването на мрежата.
Технологията Vehicle to Gridи или аналогичната Vehicle to Home разработват няколко автомобилни компании.
Собственици на електрически автомобили може да са заинтересовани да печелят пари, като предоставят достъп на обществената мрежа до енергията на своята батерия. В този случай електрическият автомобил (заедно с хиляди събратя) действа като огромен буфер, изглаждайки пиковете на потреблението на енергията в града.
Нека да оборнем внимание, че системите V2G не се нуждаят от целия капацитет на батерията в автомобила, достатъчно е да бъде запазена само определена част за нуждите на града. Тогава въпросът за допълнително разграждане на батерията при "допълнителни" цикли на зареждане-разреждане не е толкова остър. Това е мястото, където планираният растеж на капацитета на батерията в Tesla и бъдещ издръжлив акумулатор ще стане по-удобен .
Преди това V2G Tesla би трябвало по-пълно да разкрие възможностите на стационарните задвижвания. Като например Hornsdale Power Reserve в Австралия (неофициално Tesla big battery). Най-голямото устройство за съхраняване на литиево-йонна енергия в света е в съседство с вятърната ферма Hornsdale (99 турбини). Мощността на батерията е 100 МВт, капацитетът - 129 МВтч. В близко време може да нараснат до 150 МВт и 193,5 МВтч.
Ако Tesla стартира своята системаV2G, тогава компанията вече ще има собствена софтуерна платформа Autobidder, която позволява създаване на виртуална армия от различни слънчеви панели, стационарни устройства за съхраняване на енергия (от нивото на частните вили до индустриалните). По-специално, Autobidder ще се използва за контрол на резерва на енергия Hornsdale (създател на Tesla, оператор Neoen). И още един интересен момент: през 2015 г. представителите на американската компания заявиха, че когато паркът на произведениите автомобили Tesla достигне един милион бройки, те заедно ще осигурят огромен буфер, който може да бъде използван. Tesla достигна милион електромобила, пуснати през март 2020 г.