Проектът е заслуга на Армаян Арабул, турски инженер по електроника
Нов играч скоро ще се появи на международната автомобилна сцена в сегмента на електрическите спортни модели - производителят Elektron, който представя изображенията на Elektron One, първото си произведение.
Проектът Elektron One е заслуга на Армаян Арабул, турски инженер по електроника, завършил английския университет в Бат и любител на автомобили и мотоциклети, със седалище в Анкара и работи в семейната си фирма от началото му. През 2017 г. Армаян Арабул обаче реши да ускори процеса и да напусне компанията си, да открие Elektron Innovativ GmbH в Германия. След това проектът Elektron One набира скорост, за да постигне представения тук резултат.
От техническа гледна точка, Elektron One, който е разработен в сътрудничество с компанията Imecar (специализирана в електрониката) със седалище в Анталия (Турция), ще бъде произвеждан върху шаси с монокок от въглеродни влакна и композитни материали, и ще има мощност 1341 к.с., изпратени на четирите колела на автомобила от няколко електромотора.
Амбицията на Армаян Арабул е да се конкурира бързо с производители като Rimac и Pininfarina и вече е планирал да произвежда своя супер спортен автомобил „с турско сърце“ в Motor Valley, Италия. Около 140 автомобила трябва да бъдат сглобявани всяка година според първите му оценки, цифра, която предприемачът възнамерява да увеличи до 500 единици годишно в рамките на 3 години. Амбициозно производство, в съответствие с продажбената цена на модела.
„Вече има електрически автомобили, които са истински спортни модели, като Pininfarina Battista или Rimac C2“, казва Армаян Арабул. „Въпреки това тези автомобили струват повече от милион евро и се произвеждат в много малки количества. Ще запазим цената на Elektron One между 330 000 и 350 000 евро без данъците и по този начин ще гарантираме, че ще остане по-достъпна. Планираме да станем водещ производител на масово произвеждани електрически спортни автомобили ."
Elektron One, който все още е само на етап прототип, трябва да бъде представен официално на автомобилното изложение в Женева 2021 и може да бъде последван от версия Spider, както и версия, специално подготвена за писта. И накрая, разработват и хиперавтомобил и може да бъде пуснат в рамките на 5 години.