Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Емисиите на NOx на VW Touareg V8 TDI под ограниченията

09.04.2020 17:55

В условия на реално пътно движение SUV моделът отделя азотни окиси едва 14 мг/км

 

Със своите 900 Нм въртящ момент, VW Touareg V8 TDI предлага най-високата стойност на този показател в гамата на модела и дори превъзхожда постижението на новия Touareg R, чието рlugin-хибридно задвижване достига максимум 700 Нм. Наред с това, осемцилиндровият турбодизел впечатлява и с максималната си мощност от 421 к.с, а сега става ясно, че мощните дизели могат да бъдат и екологично чисти. Специалистите на британската независима компания Emission Analytics, с която и auto motor und sport извършва своите емисионни измервания в условия на реално движение, са направили три теста с големия SUV модел на три различни отсечки. На трасето с ниска денивелация в германската провинция Долна Саксония, нивото на емисиите на NOx е достигнало 10 миграма на километър (мг/км). По трасето в хълмиста местност в Бавария емисиите са достигнали 13 мг/км, докато на тестовата отсечка на auto motor und sport в провинция Баден-Вюртемберг е отчетена стойност на отделените азотни окиси от 20 мг/км. Средно това прави 14 мг/км – многократно (5,5 пъти) по-ниско ниво от граничната стойност от 80 мг/км при актуално валидната европейска норма Euro 6.

Многобройни мерки за намаляване на емисиите на NOx

Според инженерите на Volkswagen, добрият резултат от полевите изпитания се дължи на четири основни мерки за ограничаване на азотните емисии. На първо място това е сравнително големия по обем (2,3 литра) акумулиращ NOx катализатор, на второ работещата с впръскване на добавка от воден разтвор на карбамид Adblue система за селективна каталитична редукция SCR, на трето на филтъра за твърди частици за дизелови двигатели и не на последно място – на група от мерки за оптимизация на работата на двигателя и периферните му агрегати. Пример в тази насока е Вiturbo системата с гъвкав работен режим, която при експлоатаци с ниско натоварване включва само единия компресор и така намялява едновременно разхода на гориво и емисиите.

В същото време, VW Touareg V8 TDI все още не е в състояние да изпълни най-новата норма Euro 6d, която ще влезе в сила за всички нови автомобили от първи януари 2021 година и в момента е хомологиран като изпълняващ временната норма с безкрайното означение Euro-6d-TEMP-EVAP-ISC.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Резултатите от независимите тестове непрекъснато показват, че мoдерните дизелови двигатели могат да бъдат извънредно екологично чисти. Това се отнася и за най-мощните представители на дизеловото общество, сред които е и VW Touareg V8 TDI.

 

Коментари
comments powered by Disqus