Междувременно BMW, Daimler, VW Group и Ford обявиха, че пускат 400 ултрабързи устройства
Енергийната компания Eon обяви план за разширяване на мрежата си за изграждане на зарядни станции за електрически автомобили до 10 000 пункта в Европа до 2020 г., значително повече от онези 400 ултрабързи зарядни устройства, обявени миналата седмица от консорциум, в чийто състав влизат BMW, Daimler, VW Group и Ford.
Изграждането на мрежата на Eon ще обхваща основно Великобритания, но компанията не посочва точния брой на зарядните станции на Острова.
Според вътрешни източници броят на точките за зареждане може да надхвърли 10 000 до 2020 г. в зависимост от това с кои партньори ще работи. Вече има договори за съвместна дейност в Дания с фирмата за електронна мобилност Clever, където ще бъдат пуснати ултрабързи зарядни устройства на ключовите европейски магистрали . В Германия Eon работи с бензиностанции Tank и Rast за предоставяне на ултрабърза зареждаща мрежа, позволяваща на шофьорите на електромобили да изминат 600 мили (960 км) от Фленсбург на север до Мюнхен на юг.
Най-бързите точки за зареждане на Eon ще бъдат ултрабързи, които ще бъдат еквивалент на капацитета на Tesla Supercharger. Те ще предлагат 150 кВт, с възможност за модулно надстройване до 350 кВт, за да посрещнат по-мощните батерии, които постепенно се въвеждат в електромобилите. Ултрабързите станции предоставят възможност за зареждане на батериите с пробег от 250 мили (400 км) за 20-30 минути, твърди компанията.
Eon, която понастоящем има 6000 пункта за зареждане в Европа, е една от многото компании, която обяви плановете за разширяване на инфраструктурата за електрически превозни средства, като много от автомобилната индустрия прогнозират наближаващ "пик" за електрическите превозни средства: времето, когато най-накрая ще станат масови.
Само през миналия месец петролната компания Shell обяви услуга за бързо зареждане на електрически автомобили в три бензиностанции на Shell в Обединеното кралство и заяви, че ще разшири услугите си във Великобритания, Холандия и Филипините.
Междувременно, пак през миналата седмица, консорциум от немски автомобилни гиганти и Ford обявиха смесено предприятие Ionity, което ще изгради мрежа от 400 бързозарядни станции до 2020 г., с основна насоченост към Германия, Австрия и Норвегия.
Според прогнозите на Morgan Stanley до 2030 г. в Западна Европа ще бъдат необходими от 1 млн. до 3 млн. пунктове за зареждане, за да отговорят на нарастващото търсене. Актуалната оценка показва, че в момента са необходими 120 000 зарядни станции в цяла Европа.