Комисарят на ЕС по климата и енергетиката - Мигел Ариас Канете, писа на шефа наVW Матиас Мюлер да предостави подробна информация
Европейският регулатор даде срок от 10 дни на Volkswagen Group да предостави подробности за нередностит, свързани с емисиите на CO2 в 800 000 автомобила, продадени в Европа, съобщава Wall Street Journal.
Миналата седмица VW заяви, че е понижил емисиите на CO2 в автомобили на VW, Seat и Skoda, продавани в Европа, с което кризата, избухнала с монтирания измамен софтуер, заблуждаващ тестовете за замърсителите, като азотния окис (NOx), се разраства.
Оповестяването на емисиите на CO2 е потенциално по-сериозно, отколкото измамата за NOx, защото в някои европейски страни - включително Германия, Франция и Великобритания – ключовият въпрос е, че данъците на автомобилите са свързани с емисиите на CO2. ЕС също така определя задължителни прагове за емисиите на CO2, които автомобилните производители следва да спазват. Ако измамата на VW означава, че концернът не е изпълнил посочените цели, ще се изправи пред санкции от страна на ЕС.
Комисарят на ЕС по климата и енергетиката - Мигел Ариас Канете, писа на шефа наVW Матиас Мюлер да предостави подробна информация кои модели и колко новорегистрирани автомобила са били засегнати от нередностите и за това как са били занижени емисиите, се казва в публикацията на вестника.
Канете също поиска VW да уведоми ЕС кога се очаква да представят актуализирани документи за автомобилите с верни данни за емисиите на CO2 и да отговорят на въпросите в рамките на 10 дни, се казва в информацията.
От своя страна VW заяви, че концернът ще плати сметката за допълнителни данъци, пратени от собствениците на автомобили, засегнати от измамата на CO2, като ще добави около 2 милиарда евро към 6,7 милиарда евро, вече заделени за финансиране на сервизните разходи, произтичащи от измамния софтуер, инсталиран в своите дизели. Анализаторите смятат, че крайната сметка, включително глобите и съдебните разходи, може да достигне 35 милиарда евро или повече.
В САЩ Volkswagen предлага на собствениците на 2,0-литрови дизелови автомобили с нелегален софтуер по 1000 долара, което компанията нарича "жест на добра воля". Офертата се отнася само за клиенти от САЩ , подчертаха представители на VW пред германски медии.