Концернът Volkswagen доминира в регистрациите на електромобили с 25,4% пазарен дял
Регистрациите на plug-in хибридните автомобили вървят добре. Чудесна новина за индустрията, която трябва бързо да премине към нови технологии, нали? Може би. Може би не.
Анализаторът и журналист Матиас Шмид е източникът за проследяване на развитието на пазара на електрически автомобили и наскоро той публикува своите наблюдения за Западна Европа за първата половина на 2021 г.
Трябва да се отбележи, че регистрациите на електрически превозни средства (BEV) надминаха тези на plug-in хибридите (PHEV) през юни, за първи път това се случи тази година.
През същия месец всички регистрирани електромобили надхвърлиха 20% от общия брой за втори път досега. Германия регистрира най-много BEV, а Великобритания е втора (148 700 срещу 73 900). Концернът Volkswagen доминира в регистрациите на BEV с 25,4% пазарен дял.
Дотук добре. Но успехът и нарастващите страхове около климатичната криза накараха законодателите да искат да побързат. Сега Европейската комисия настоява за промяна на средните цели за емисиите на CO2 за парка с пътнически автомобили през 2030 г. на 55% под средните за 2020/21 г., вместо сега регулирания спад от 37,5%.
Защо това е такъв проблем, когато търсенето на клиенти сега е толкова силно и нараства? Защото докато производството на автомобилитене е проблем, някой трябва да плати разходите за разработването им. С толкова малки маржове на BEV и толкова силно зависими от безвъзмездните средства на държавата на сегашните нива, производителите на автомобили разчитат на продажбата на автомобили с бензин и дизел (ДВГ), за да стимулират печалбите за финансиране на прехода. И колкото по-малко време имат за това, толкова повече трябва да продават възможно най-бързо.
Откроявайки проблема миналата седмица, шефът на Volkswagen Херберт Дийс каза: „Поддържането на високи парични потоци от нашия бизнес с ДВГ за финансиране на прехода ще бъде от първостепенно значение.“ Това е смело признание, като се има предвид, че мнозина ще го видят като пречка за екологичните ползи (самият VW изчислява, че той представлява около 2% от световното производство на CO2), но си струва да се подчертае, че това е темпът на напредък, който се оспорва, а не дали е необходима промяна.
Противоречието е ясно, но изчислението е необходимо, за да се даде по-ясна картина на правилния път, за да се поеме по-трудно. Възможно ли е да се даде повече време на утвърдените производители на автомобили за преход също би било по-добре за планетата? Може би е така, но кой би се осмелил да направи така?
Време за действия: Няколко седмици назад бе съобщено, че средният собственик на класически автомобил отделя за една година толкова CO2 , колкото се генерира от зареждането на мобилен телефон за шест месеца. Колко далеч е математиката, зависи от това с кого говорите - но след много дискусии, по-справедливо твърдение би било, че това е колкото производството и зареждането на 40 смартфона за 12 месеца.