Goodyear призовава към сътрудничество между отраслите
Основни констатации:
• Най-големите предизвикателства пред автопарковете са разходите за гориво (40%), наемане и задържане на водачите (25%) и наредбите (11%)
• 68% от автопарковете смятат, че са необходими инвестиции в поддръжката на пътищата
• 51% подкрепят използването на по-големи камиони
• 68% одобряват коригиране на нормативната уредба
В Брюксел, Белгия беше представено проучване сред европейската автомобилна товарна индустрия по поръчка на Goodyear, което показва, че нормативната наредба е от съществено значение за автопарковете, опериращи на територията на Европа. В проучването са включени мениджъри на 600 автопаркове от осем европейски пазара и разкрива, че нормативната наредба оказва голямо влияние на това как автопарковете могат да повишат рентабилността и устойчивостта си. Освен разхода за гориво влиянието на наредбата е най-често цитираният проблем от мениджърите на автопарковете. Малките автопаркове се влияят най-силно от законодателството – ¼ от автопарковете, разполагащи с между 20 и 50 камиона, посочват законодателството на Европейския съюз като най-силния фактор, влияещ на бизнеса им след разхода на гориво. Наемането и задържането на персонал също се оказва предизвикателство с особена важност. С повишаване на средната възраст на водачите този проблем ще има все по-голямо влияние.
Проучването, направено от Goodyear, отразява факта, че автомобилната товарна индустрия е инвестиция в бъдещето. Също така разкрива, че много автопаркове подкрепят амбициите на Европейския съюз за намаляване на въглеродните емисии. 76% от автопарковете са обучили шофьорите си да шофират по- икономично, а повече от половината автопаркове потвърждават, че използват камиони с възможно най-нисък разход на гориво. Всички автопаркове са загрижени за високите акцизи върху горивата, но едва 1/4 активно пледират за закони, свързани с намаляване на вредните емисии. Това отразява факта, че усилията на автопарковете за намаляване на разходите за гориво съвпадат с зелената политика на Европейския съюз.
Автопарковете инвестират в бъдещето и поради тази причина са нетърпеливи към изпълнението на ролята на Европейския съюз в подкрепата към индустрията.
Като се има предвид влиянието на пътните условия за ефективността на автопарковете, 68% от тях искат да видят инвестиции в поддръжката на пътищата. Над половината от автопарковете биха приветствали стимули за по-екологични превозни средства и за автопаркове, инвестиращи в аеродинамиката и гуми, които пестят гориво b(60%). Налице е и подкрепа за допускане на по-големите товарни автомобили в Европа (51% биха подкрепили подобно предложение). Преобладаващото мнение (68% в полза, 14% против) в автомобилната товарна индустрия еу че е необходимо уеднаквяване на регулациите.
Докато новият Европейски парламент планира целите си за следващите пет години години, от особено значение е членовете му заедно с Европейската комисия да помислят как да продължат да подкрепят тежкотоварната автомобилна индустрия.
Изследването показва, че автомобилната индустрия далеч не възразява срещу подхода на Европейския съюз за намаляване на въглеродните емисии, напротив - тя разбира необходимостта да се постига още по-нисък разход на гориво и нуждата от още повече грижа за околната среда.
„При свикването на новоизбрания Европейски парламент и колегията на европейските комисари, ние ще се привлечем вниманието им към големите предизвикателства пред европейската автомобилна товарна индустрия. Жизненоважно е регулаторният режим, който засяга автопарковете да става все по-природно целесъобразен ", каза Мишел Рзонзеф, вицепрезидент тежкотоварни гуми Goodyear в Европа, Близкия изток и Африка.
"Резултатите събрани от нашето изследване ще предоставят базата за създаването на независима Бяла Книга, която Goodyear ще представи в голям симпозиум на 14 октомври, 2014 г. в Брюксел. Ще се радваме да споделим нашите изводи и препоръки със законодателите, ръководители на автомобилни паркове и по-широката индустрия на това събитие."
Предстоящият симпозиум на Goodyear относно бъдещето на мобилността следва събитието им през 2012 г., което се фокусира върху икономия на гориво. Тазгодишният симпозиум ще събере ключови политици от цяла Европа, както и водещи фигури в индустрията и автомобилните паркове. Изследването от 2014 г. е част от дългосрочният ангажимент на Goodyear да инвестира в ясни идеи, подкрепени от точни данни и нов начин на мислене, за да спомогне за оформянето на бъдещето на автомобилния транспорт в Европа.
За методологията на изследването
Изследването е проведено от Reputation Inc от името на Goodyear и има за цел да изясни загрижеността на управителите на автомобилни паркове в Европа.
Проучването обхваща 24 въпроса, и беше разпространено до управителите на автомобилни паркове в девет различни страни: Белгия, Франция, Германия, Италия, Люксембург, Нидерландия, Полша, Турция и Великобритания. Общо 576 мениджъри на автопаркове завършиха онлайн проучването.