Европа, представена от Европейската комисия, се смята за един от световните лидери в ИИ
Европейската комисия разработва стратегия, политика и основни принципи за ускоряване на въвеждането на изкуствен интелект в ЕС в различни сектори (включително транспорт), както и за свеждане до минимум на рисковете, свързани с такива технологии. Документът засега е само проект, предложен за обществено обсъждане. Окончателната версия трябва да засегне много въпроси, да речем, относно киберсигурността (включително защитата на личните данни и неприкосновеността на личния живот) и мерките за „привличане и запазване на талант“.
Европа, представена от Европейската комисия, се смята за един от световните лидери в ИИ. Има причини за това под формата на много компании и изследователски институти, работещи в тази област. Според изчисленията на консултантската мрежа PwC през следващите десет години нарастващата печалба от прилагането на ИИ, изчислена на 16 трилиона долара, ще се установи най-вече в Китай и Северна Америка.
В Европа много тестови автономни автомобили са създадени както на базата на серийни превозни средства, така и напълно оригинални такива като совалката Volkswagen Group Sedric. Различни компании се присъединяват към общи изследователски проекти.
Законите и разпоредбите на Европейския съюз ще обхванат ИИот различни видове: от медицинско оборудване до автономни автомобили, от ИИ в банковия сектор до гласови асистенти и образование. Общите ръководни принципи на тази стратегия се наричат „съвършенство и доверие“, „човекът е на първо място“, а също и „партньорството на частния и публичния сектор“.
Интересно е, че през януари подобна стратегия, макар и по-специализирана, само по отношение на автономните автомобили, беше публикувана в САЩ (най-новият пример за автономен автомобил е Cruise Origin.)
Индустрията за изкуствен интелект и цифровизацията е фокусирана върху развитието на икономиката, справянето с изменението на климата и „зеления преход“ в технологиите. Това означава възможност за европейското правителство да тества и сертифицира алгоритмите, вградени в системите за изкуствен интелект, по-точно да регулира дейността на ИТ компаниите и да предостави ползите от обработката на така наречените големи данни на разположение на различни участници на пазара. Обратно в ЕС бихме искали да позволим на технологията за дистанционно разпознаване на лица (в тълпата) да търси престъпници, посочва вестник. Добавяме, че при въвеждането на автономния транспорт ЕС се ръководи от Амстердамската декларация, която конкретно предписва премахването на бариерите пред тази технология, включително правните пречки.