Новите изпитания ще помогнат за постигането на по-надеждни резултати
В Европейския съюз от 1 септември влизат в сила нови задължителни тестове за нивото на емисиите на вредни вещества на автомобилите , съобщава пресслужбата на авторитетната организация. Съгласно актуализираните правила автомобилите ще трябва да преминат изпитания за изгорелите газове при реални условия на движение, както и да преминат тестове в лабораторни условия.
ЕС е убеден, че новите тестове ще помогнат за постигането на по-надеждни резултати, както и ще допринесат за подобряване на конкурентоспособността в автомобилната промишленост. Стратегията на ЕС има за цел да подобри ефективността на транспортната система, както и да ускори прехода към алтернативни енергийни източници с по-ниски емисии и използването на превозни средства с нулеви емисии.
Новите стандарти за сертифициране ще включват две части – лабораторни тестове WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) и изпитания в реални пътни услови RDE (Real Driving Emissions). Те ще заменят досега действащия регламент NEDC (New European Driving Cycle), който не отразява действителните условия на експлоятация на двигателяа.
За тестовете WLTP е разработена единна методология, която може да се възпроизвежда в лаборатория във всяка европейска страна, а RDE изпитанията ще се провеждат по нормални пътища - препоръки за вида на пътя и условията на за движение също са разработени, но те не са строго стандартизирани. Очаква се, че именно пътните тестове ще дадат най-близките стойности до реалните показатели на вредните емисии на нови автомобили.
През септември 2015 г. властите на САЩ обвиниха концерна Volkswagen за инсталирането на оборудване на дизеловите двигатели, което прави възможно фалшифицирането на реалното ниво на вредни емисии по време на тестовете. Вследствие на скандала компанията регистрира намаляване на продажбите и спад в котировките, а регулаторите започнаха да тестват дизелови модели и от други производители. По-късно германското списание Der Spiegel съобщи, че подобни машинации с показателите на емисиите са направили Audi, Porsche, BMW и Daimler.