Краят на Рали Дакар наближива. А с него ще настъпи поредният звезден миг за Стефан Петерхансел и Mitsubishi. Французинът логично заложи на сигурността по време на специалния участък между Тамбакунда и Дакар и финишира дванадесети. Осемминутното изоставане спрямо днешния победител Карлос Сайнц обаче е крачка напред към голямата победа, защото Люк Алфан трудно ще може да навакса преднината на своя съотборник по време на последния ден.
Рискованите действия останаха далеч от четиринадесетия етап на Рали Дакар, защото всяка грешна стъпка на финала може да значи край. Достатъчно ясно доказателство за това предположение бе вчерашното отпадане на Марк Кома. Двукратният победител при автомобилистите и шесткратен при мотоциклетистите Стефан Петерхансел ясно осъзнава този факт и стабилно се насочва към трета титла. Състезателят на Mitsubishi финишира с дванадесето време в Дакар, но задържа аванса си пред втория Люк Алфан. “Скиорът” успя да навакса четири минути, но това едва ли ще му помогне, тъй като до края на битката остава само един етап. Надпреварата на Розовото езеро възвърна състезателния си характер, но 16 километра специален участък са твърде малко за сериозни размествания. Подобно твърдение обаче съвсем не е съответно за характера Рали Дакар, което означава, че изводите остават едва за утрешния ден.
Пилотите на Volkswagen отново заложиха на бясното темпо, но това е единственото, което “сините” могат да направят. Карлос Сайнц записа трети пореден успех и общо пети за тазгодишното издание на надпреварата, което със сигурност ще сгрее душата на Крис Нисен – директор на Volkswagen Motorsport. Особено след като Жиниел дю Вилиер и Карлос Соуса станаха подгласници на Сайнц и формираха днешния хеттрик за Race Touareg 2.
Също както Петерхансел Сирил Деспре заложи на сигурността. Състезателят на Team Gauloise финишира за 02:44:49 часа и уверено се приближава към титлата. Победител в днешния етап стана Жан де Азеведо с КТМ. Това е втори успех в кариерата на бразилеца и първи по време на тазгодишното издание на надпреварата.
Най-интересният момент при мотоциклетистите обаче днес бе фокусиран върху Давид Касто. Французинът се движеше уверено към началото на предпоследния етап, но проблем с инжекционната система на неговия КТМ сложи въпросителна върху навременния старт на състезателя, както и върху второто място в генералното класиране. За щастие на Касто обаче началният час на специалния етап бе отложен с 30 минути заради натоварения трафик, което се оказа достатъчно за ефективен ремонт. Така Касто изгуби едва 5 минути от аванса си спрямо Крис Блейз в генералното класиране, което до голяма степен му гарантира второто място.
При най-тежките машини първа етапна победа записа Филип Жакуо. 02:53:44 часа бяха необходими на състезателя на MAN, за да достигне до Дакар. Задача, която не притесни лидера във временното класиране Ханс Стейси, финиширал с четвърто време.
Остава големият финал на Розовото езеро, който ще сложи точка на тазгодишното издание на Рали Дакар. На последните оцелели им предстоят 16 състезателни километра, уникално красива природа на брега на Атлантическия океан и удовлетворението от факта, че мисията е изпълнена успешно.
Класиране след четиринадесетия етап при мотоциклетистите:
1 | Сирил Деспре | Франция | КТМ | 51:25:49 |
2 | Давид Касто | Франция | КТМ | 52:01:58 |
3 | Крис Блейз | САЩ | КТМ | 52:18:50 |
4 | Улевалсетер | Норвегия | KTM | 53:06:01 |
5 | Родригес | Португалия | Yamaha | 53:58:27 |
6 | Янис Винтерс | Латвия | KTM | 54:12:32 |
Класиране след четиринадесетия етап при автомобилистите:
1 | Петерхансел | Франция | Mitsubishi | 45:42:45 |
2 | Люк Алфан | Франция | Mitsubishi | 45:50:01 |
3 | Жан-Луи Шлесер | Франция | Schles-Ford | 47:19:09 |
4 | Ал Атиах | Катар | BMW | 47:46:01 |
5 | Марк Милър | САЩ | Volkswagen | 47:54:13 |
6 | Хироши Масуока | Япония | Mitsubishi | 48:28:16 |
Класиране след четиринадесетия етап при камионите:
1 | Ханс Стейси | Холандия | MAN | 53:52:15 |
2 | Илгизар Мардеев | Русия | КАМАЗ | 57:00:30 |
3 | Алес Лопрайс | Чехия | TATRA | 58:38:04 |
4 | Ван Гинкел | Холандия | GINAF | 58:43:31 |
5 | Андре де Азаведо | Бразилия | TATRA | 59:08:16 |
6 | Филип Жакуо | Франция | MAN | 59:52:58 |