Преди броени дни за пръв път уловихме новия кокпит на бъдещия наследник на 911
Porsche 911 серия е на пазара още от 2011 г., като през 2015 претърпя фейслифт. През 2018 стъпва изцяло новото поколение, вече и с опция за хибридно задвижване.
Новото поколение вече е по пътищата и доскоро Porsche го тества под каросерията на сегашната серия. За пръв път новото Porsche 911 е уловено с новата каросерия на зимния тест. Сега моделът прави тестовите си обиколки по пистата на Нюрбургринг.
Porsche дели платформа с R8 и наследника на Aventador
Новото осмо поколение на Porsche 911 ще бъде базирано на новата платформа за спортни автомобили на Porsche. Тя позволява по-гъвкава интеграция на задвижващи агрегати и компоненти от окачването. Върху тази платформата ще стъпят също в по-късен етап новото Audi R8 и наследника на Aventador.
За пръв път легендарният спортен автомобил ще има и хибридно задвижване. Ясно доказателство за това е, че под лепенка на левия калник на предишния прототип има скрита капачка - контакт за зареждане? Както казва Ерхард Мьосле, главен ръководител на проекта 911, Porsche се бори при плъг-ин хибрида с проблема, наречен пространство. В едно интервю за "Car and Driver" Мьосле каза: "Ние сме изправено пред много проблеми, които тепърва ще трябва да бъдат решени." Най-голямото предизвикателство е как да поберем пакета акумулатори в новото 911, като едновременно с това да намалим теглото на батерията. Той ясно отхвърли в средносрочен план да стартира чисто електрическо 911. "Ако изобщо ще го има, това ще стане в много далечно бъдеще."
Няма да има четирицилиндов мотор в новото Porsche 911 – за всеобща радост
Иначе агрегатите ще трябва да заемат малко по-централно място, задвижването на задните колела си остава, предвидени са също така и версиите със задвижване на четирите колела, остават моделите S, GTS и GT3. Задвижването ще става с актуалния 3,0-литров турбо боксерен двигател, като различните степени на мощност ще бъдат съответно коригирани. Досегашният ръководител развойна дейност на Porsche –Хатц упорито отказваше внедряването на четирицилиндров боксерен двигател. Въпросът е, дали този отказ ще бъде валиден при настоящето стартиране на пазара.
Уловените сега прототипи разкриват също и нов електрически спойлер с три части, разположен по протежение на цялата ширина на задната част, обрамчен от нови задни светлини с непрекъсната LED светлинна лента. Новият капак на двигателя този път достига директно в бронята. Страничните задни прозорци са силно маскирани и изглежда, че са получили нова форма.
Ще получи ли 911 дигитален кокпит?
Най-новите снимки сега позволяват дори да се надникне в Porsche 911: ясно се откроява ново конфигурирания волан с три спици и бутони за управление, както и малката кръгла топка в средата. Въпреки силно замаскирания интериор кокпитът се очертава доста ясно. Централно е разположен оборотомер, в ляво от него се показва скоростомера, а отдясно информационния дисплей. Друг кокпит с допълнително монтиран скоростомер, би могъл да покаже предишна маскировка, но също така и индикация за изцяло цифров кокпит.
Видимо по-широка следа на двата моста
Предишните прототипи бяха с тесни версии на каросерията с впечатляващи арки на калниците, по-късно нашите ловци на прототипи уловиха и варианти с разширени арки на калниците.
На този етап на развитие, Porsche е привлякъл също и производителите на гуми Pirelli и Goodyear/Dunlop. Както се вижда от прототипа на Porsche 911, задния мост е доста широк, изпитателният автомобил е с 20-цолови джанти, обути в гуми 305/30. Тази комбинация джанта-гума в момента също се използва в 991. Широкият каросериен вариант изглежда също има и по-широка следа на предния мост.