Организацията изпитва десет автомобила с модерни системи за подпомагане на шофьора
Европейската организация Euro NCAP заедно с британската компания за пътна безопасност Thatcham Research проведе първите тестове на автомобилни системи за автоматично управление. Изпитанията показаха някои разлики в работата на активните допълнителни функции на различни производители и също така определиха необходимостта от постоянно взаимодействие между водача и електрониката.
Тествани са общо десет нови автомобила: Audi A6, BMW Серия 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C-класа, Nissan LEAF, Tesla S, Toyota Corolla и Volvo V60. Експертите са проверили работата на адаптивния круиз контрол, системата за автоматично поддържане на автомобила в лентата на движение и функцията за контрол на максималната скорост.
Euro NCAP разработи серия от специални изпитания, които симулират различни сценарии на специален полигон, които може да възникнат по време на шофиране по магистрала. Първият тест имитира така нареченото „засичане” - при скорост над 60 км/ч изведнъж пред тестовия автомобил се появява друг автомобил-манекен от съседното платно. Освен това, разиграва се сценарий, когато автомобилът е с включен адаптивен круиз контрол, автомобилът, движещ се отпред, рязко минава встрани, за да избяга друго спряно превозно средство. В този случай електрониката е имала най-малко време, за да вземе решение.
При друго изпитване е тествана активната система за следване на трафика, която самостоятелно позволява на автомобила да остане в средата на лентата на движение. По-специално е била проверена степента на усилие, изисквано от водача при завъртане на волана, когато пред него внезапно се появява препятствие или дупка на пътя. Експертите отбелязват, че една добра система не трябва да "пречи " на водача, когато прави маневра.
Изпитанията на адаптивния круиз контрол са показали, че електрониката най-малко се намесва в управлението на автомобилите BMW и DS - в повечето случаи автомобилите се контролират само от водача. Tesla, напротив, показва прекомерна зависимост на водача от спомагателната електроника. Останалите автомобилни марки са показали баланс между действията на шофьора и изкуствените "помощници".
В случаите със заобикалящи препятствия с активна система за поддържане на лентата всички автомобили са показали добри резултати - електрониката позволява на водача да се намеси и да завърти волана навреме. Единственото изключение е била Tesla, чийто компютър активно е "попречил" на водача да напусне лентата и да избегне препятствието.
И накрая, в случай на засичане и появата на пътя на спрял автомобил, електрониката на нито един от автомобили не е помогнала на шофьора да избегне удар – избягването на злополуката зависи само от човешката реакция.