Шотландецът спечели четвъртата си победа във WRC след грешки на Нювил и Танак
Елфин Еванс (Toyota) триумфира на рали "Португалия“, четвърти кръг от WRC и се доближи само на две точки от съотборника си и лидер във временното класиране Себастиан Ожие. Успехът на шотландеца идва само месец след драматичното рали „Хърватия“, когато Ожие му отмъкна първото място на финала с нищожните шест десети разлика.
Началото на рали „Португалия“ далеч не предвещаваше такъв финал, защото Hyundai привидно контролираше развоя на надпреварата. Дани Сордо, който се върна зад волана на i20 WRC за първи път след старта в Монако, бе начело, следван от Тиери Нювил и Ойт Танак. В предпоследната петъчна отсечка обаче белгиецът разби окачването на своя автомобил след грешка в записките и напусна надпреварата.
След драмата за Нювил и Мартин Видеге бе ред на Ойт Танак да оглави класирането, тъй като Дани Сордо имаше проблеми с гумите, а и на един от обратните завои загаси своя двигател. Световният шампион за 2019 г. обаче също не успя да запази първото място.
В предпоследния съботен етап Танак също като Нювил унищожи окачването на автомобила си, въпреки че преди това преднината му в челото бе над 20 секунди. След двата подаръка на Hyundai Елфин Еванс изненадващо излезе начело и запази лидерската позиция до края на състезанието, въпреки че тим шефът на Hyundai Андреа Адамо буквално заповяда на Сордо и на новия му навигатор Борха Розада да спечелят.
Ожие трябваше да чисти етапите в петък, направи и две завъртания, което го остави на трета позиция в крайното класиране, а зад него Такамото Катсута записа най-добрия си резултат във WRC, финиширайки четвърти. Съотборникът им в екипа на Toyota Кале Рованпера обаче отпадна за второ поредно състезание, но този път причината бе техническа.
Гъс Грийнсмит показа изненадващо добра скорост рали „Португалия“, но спукана гума в петък и проблем с педала на газта го оставиха на пета позиция в края на надпреварата. Пилотът на M-Sport изпревари с 10,7 секунди съотборника си Адриан Фурмо, който дебютира на макадам с WRC автомобил.
След като Пиер-Луи Лубе катастрофира с частния Hyundai на 2C Competition още във втората отсечка, седмото място в генералното класиране отиде в ръцете на победителя във WRC2 Есапека Лапи (VW Polo GTI R5). Пет различни марки и седем различни модела оформиха топ 10 благодарение на Теему Сунинен (Ford Fiesta R5), Мадс Йостберг (Citroen C3 R5) и Оливер Солберг (Hyundai i20 R5). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Сардиния“, което стартира на 3 юни.