Уелсецът оглави за първи път в кариерата си шампионата на пилотите
Елфин Еванс стигна до победата още във втория си старт със заводския тим на Toyota. Уелсецът, който напусна M-Sport в края на миналата година, се адаптира най-добре към нетипичните условия и топлото време в региона Вермланд и спечели пет от деветте отсечки, за да завърши на 12,7 секунди пред Ойт Танак (Hyundai).
Маршрутът на рали „Швеция” бе драстично намален заради липсата на сняг, което логично се отрази на качеството на състезанието, но по никакъв начин не омаловажава победата на Еванс. Бившият състезател на M-Sport бе перфектен през цялата надпревара и записа втори успех във WRC след рали „Уелс” през 2017 година. Благодарение на спечелените 25 точки Еванс оглави и временното класиране в шампионата, тъй като досегашният лидер Тиери Нювил (Hyundai) остана едва шести.
Ойт Танак все пак защити честта на Hyundai, финиширайки на втора позиция. Естонецът имаше нужда от време, за да влезе в ритъм след тежката катастрофа в Монако, но на финала темпото му бе постоянно и той взе първите си точки за сезона.
Спорът за третото място запази интригата за финалния „пауърстейдж”, който бе и единственият етап за неделния ден след отмяната на първото минаване. Новакът Кале Рованпера бе само на половин секунда зад шесткратния световен шампион Себасиан Ожие и атакува бясно въпреки предположенията, че ще има отборни заповеди от бокса на Toyota.
За щастие Томи Макинен остави двамата си състезатели да се борят до последно, като Рованпера не само прескочи Ожие в крайното класиране, печелейки първия си подиум във WRC, но и даде най-добро време в „пауърстейджа”.
Есапека Лапи (M-Sport) също имаше шанс да атакува третото място, но загуби увереност в последната отсечка и остана пети. Зад него Нювил трябваше да се примири с шестата позиция, а заместникът на Себастиан Льоб за рали „Швеция” в Hyundai Крейг Брийн допълни челната осмица заедно с Теему Сунинен (M-Sport). Пълните резултати може да видите тук.
Рали „Швеция” маркира завръщането и на Яри-Мати Латвала в световния шампионат. То обаче продължи твърде кратко. Финландецът отпадна заради технически проблем още в петък, като впоследствие се оказа, че грешка на механик е причина за прекъсването на двигателя на неговата Toyota Yaris WRC.
Томи Макинен обаче направи страхотен жест към Латвала, който вече плаща за участията си във WRC. Тим шефът на японския тим даде гаранция на своя бивш пилот, че като компенсация той ще може да стартира на рали „Сардиния” в началото на юни.
Следващият кръг от WRC е рали „Мексико”, което започва на 12 март.