Британецът завърши пред Танак и посвети успеха си на покойния Крейг Брийн
Броени дни след фаталния инцидент на Крейг Брийн Световният рали шампионат отново трябваше да стъпи на краката си и колелото да се завърти. Името на ирландеца присъстваше върху всеки автомобил, Hyundai използва специална цветова схема, за да почете паметта на заводския си пилот и въпреки тягостната атмосфера състезание имаше и то съвсем не лошо.
It’s been a massively challenging weekend. From a sporting aspect we weren’t the fastest all weekend but were consistent and did enough to take victory.
— Elfyn Evans (@ElfynEvans) April 23, 2023
It was a difficult weekend for the whole WRC family but we came together as one to remember Craig #ForCraig ???????? pic.twitter.com/fA6UfAXcg6
Тиери Нювил (Hyundai) започна ударно и се откъсна на 16,1 секунди пред Елфин Еванс (Toyota) по време на обедния сервиз в петък. Белгиецът обаче демонстрира предимство при вторите минавания и в края на деня разликата помежду им бе само 5,7 секунди.
Този сценарий се повтори в събота сутрин. Точно когато всички очакваха от Нювил да нанесе решителния си удар, а Еванс да се откаже от битката за първото място обаче, заводският пилот на Hyundai катастрофира в единайсетата отсечка.
Грешката на Нювил на пръв поглед бе малка, тъй като автомобилът му просто презави в един от левите завои на „Равна гора – Скрад“. Задната част на заводския Hyundai обаче се удари в голям камък край пътя и Тиери нямаше друг избор освен да спре в отсечката заради пораженията по автомобила.
It was not the morning @thierryneuville was hoping for at @croatia_rally ????#CroatiaRally | #WRC
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 22, 2023
Отпадането на Нювил даде глътка въздух на Еванс, който пое към обедния сервиз с 22,6 секунди преднина спрямо втория Ойт Танак (M-Sport Ford). Естонецът натисна в следобедните минавания, но проблем с ръчната спирачка го отдалечи допълнително от заводския пилот на Toyota.
В неделя Еванс трябваше единствено да закара автомобила си до финала и да спечели първата си победа от рали „Финландия“ през 2021 година насам. Същевременно спечелените 25 точки вкараха отново уелсеца в битката за титлата заради проблемите на съотборниците му Себастиан Ожие и Кале Рованпера. Двамата спукаха гума на едно и също място още във втората отсечка, което автоматично ги извади от голямата битка още преди тя реално да е започнала.
Драмите за осемкратния рали шампион продължиха с едноминутна санкция, която комисарите му наложиха заради незатегнатите колани след смяната на гумата, след което в събота той получи още десет накзателни секунди в резултат на технически проблем и последвалото закъснение за контролата преди девети етап. Въпреки това французинът се бореше до финалния километър с четвъртия Кале Рованпера и независимо че остана на пета позиция, запази лидерството в шампионата благодарение на трите бонус точки от „пауърстейджа“.
???? BREAKING ????#WRC | #WRCLive | #CroatiaRally
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 21, 2023
Пред двамата заводски пилоти на Toyota завърши Есапека Лапи, който се качи за първи път на подиума след рали „Ипр“ миналата година. Финландецът така и не можа да притисне Ойт Танак въпреки проблемите на естонеца в събота и остана на 31,6 секунди зад него.
Такамото Катсута финишира зад съотборниците си Рованпера и Ожие на шеста позиция, а седмият Пиер-Луи Лубе (M-Sport Ford) така и не влезе в ритъм до края на надпреварата и остана последен от завършилите Rally1 пилоти.
Осмият Йоан Росел (Citroen C3 Rally2) спечели битката във WRC2, която до последно водеше с Николай Грязин (Skoda Fabia RS Rally2), а челната десетка допълни Оливер Солберг, който изпревари Емил Линдхолм (Skoda Fabia RS Rally2) във финалния етап.
Четири кръга след началото на сезона Ожие и Еванс си поделят първото място в шампионата на пилотите с актив от 69 точки. Французинът е официалният лидер заради двете победи в Монако и Мексико, но той няма да кара на рали „Португалия“, с което на 11 май ще бъде подновен сезонът във WRC.