Купувачът Magna планира да съкрати 10 500 работни места, най-вече извън Германия.
Европейската комисия ще проучи внимателно всички аспекти на сделката за продажбата на Opel, за да установи дали подкрепата на германското правителство за победилия кандидат Magna International не е обусловена от политически фактори. Вече се чуха класове, че планираните от канадския собственик сериозни съкращения в автомобилната компания ще засегнат непропорционално тежко заводите й в Белгия и Обединеното кралство, пропускайки тези в Германия.
Правителството в Берлин отпусна 4.5 млрд. евро под формата на междинни заеми и гаранции на Magna и поради това имаше решаващата дума, когато GM избираше купувача за най-голямото си европейско поделение. Затова еврокомисарят по конкуренцията Нели Кройс обеща внимателна проверка "във всеки контекст" на сделката. .
Само два дни след обявяването на сделката Зигфрид Волф, изпълнителният директор на Magna, потвърди, че Opel и Vauxhall ще трябва да съкратят общия си персонал (около 50 000 души) с поне една пета в рамките на следващите 12 месеца. От тези около 10 500 съкращения само 4 000 ще са в Германия, където е съсредоточена над половината от работната ръка на компанията, остатъкът ще е в други европейски страни. Четирите германски завода няма да бъдат затваряни, но най-вероятно тъкмо такава ще е съдбата на фабриката в Антверп, Белгия.
"От икономическа гледна точка ние сме уверени, че Антверп е по-добре работещо предприятие от някои заводи на марката в Германия", възради обаче Крис Пийтерс, премиерът на белгийския регион Фландрия. Сходно е мнението и на Питър Манделсън, британския финансов министър. В Обединеното кралство компанията дава работа на 5000 души, най-вече в заводите в Лутън.