Освен това този непрекъснат звук трябва да се променя при ускоряване и спиране
От първи юли в Европейския съюз влизат в сила нови правила, които задължават производителите на автомобили да оборудват електрическите автомобили и хибридите с акустична предупредителна система AVAS (Acoustic Vehicle Alert System). Тъй като „зеленият” транспорт се движи почти безшумно, той ще трябва да отбележи присъствието си на пътя с изкуствен шум със сила 56 децибела при скорости до 20 км/ч, за да предупреди пешеходците и велосипедистите. Освен това този непрекъснат звук трябва да се променя при ускоряване и спиране. Компанията Harman от 2009 г. разработва свой собствен AVAS и се надява на широкото му използване.
Шумът със сила 56 децибела, например, се чува ясно, но със силата на спокоен разговор в офиса или звук от електрическа четка за зъби. Все още не е ясно дали хибридите трябва задължително да правят шум или само при шофиране пи само електрически режим.
Системата на Harman се нарича HALOsonic. Има два вида: eESS (external Electronic Sound Synthesis) и iESS (internal Electronic Sound Synthesis). Първият излъчва шум навън, а вторият озвучава салона. Видеото предлага действието на HALOsonic на хечбека Tesla Model S.
Разбира се, много компании вече имат „саундтраци“ за електрически автомобили. Например през 2017 г. марката Nissan представи звука Canto („аз пея”) на концепта IMx, който изобщо не прилича на шум от двигател.
Използвайки примера на системата Harman HALOsonic, лесно е да се разбере как работят тези устройства. В предната и задната част на автомобила е вграден по един високоговорител, а контролните модули са разположени в салона или под капака. Един сензор контролира педала на газта, а другият измерва скоростта. В предното окачване има и два акселерометра. Шофьорът може да получи и " обратна звукова връзка" през високоговорителите на аудио системата. Автомобилните производителите са свободни да създават свои собствени звуци като AVAS, например, за да изразят самоличността на марката или спортния характер на модела.