В Япония автомобилът се продава от декември 2014, а на Стария континент официалните продажби стартират през септември 2015 във Великобритания, Дания и Германия
Беше лятото на 2000 година. Светът бързо преживя проблема с Милениума, песента на Кайли Миноуг „Spinning Around” оглавяваше всички музикални класации, а Google тъкмо бяха пуснали първите 10 версии на чужди езици – френски, немски, италиански, шведски, фински, испански, португалски, датски, норвежки и холандски. В Ротердам пристигна първата Toyota Prius хибрид, която щеше да бъде продадена в Европа.
Prius означава „преди останалите“ – предшественик на новата ера с електрическо задвижване. Вчера първите бройки от Toyota Mirai, което изначава „бъдеще“ на японски, пристигнаха на европейския пазар и точно както своя по-голям събрат, ще представи следващата стъпка в екологично чистото придвижване чрез употребата на водород за гориво и остатъчен продукт – водни пари.
Първите пет автомобила Mirai слезнаха от корабите в Бристол, Великобритания и Зеебрюге, Белгия, съответно на 8 и 10 август.
„Това бележи началото на нова ера в екологично чистата мобилност – повратна точка в историята на автомобилостроенето. С Mirai, Toyota работи върху чистата, безопасна и приятна за шофиране мобилност, която ни очаква в следващите 100 години, благодарение на технологията с горивна клетка. С нетърпение очакваме първите доставки на Mirai към клиенти, които ще започнат през септември, за да видим проекция на бъдещето по пътната мрежа в Европа. Точно както и с Prius преди 15 години, сега сме изключително горди да представим още една изключителна иновация в Европа с Mirai”, заяви Карл Шлихт, изпълнителен вицепрезидент на Toyota Motor Europe.
Toyota Mirai е първият автомобил с горивна клетка, който се произвежда серийно. След официалната премиера през март на автомобилното изложение в Женева, днес тя прави дебют на европейската пътна мрежа. Toyota Mirai се продава в Япония от декември 2014, а в Европа официалните продажби стартират през септември 2015 във Великобритания, Дания и Германия1.
С Mirai, Toyota излиза начело в разработването на технологии с горивна клетка благодарение на инженерната мощ и дълбоки познания в сферата на хибридните технологии. Mirai ще позволи да увеличим познаваемостта, знанията и възприемането на иновативната технология, както и ще промотира развиването на зарядна инфраструктура от водородни станции. Тя ще ни позволи да разберем и какво мислят клиентите-пионери за технологията с горивна клетка.
Mirai използва иновативната система Toyota Fuel Cell (TFCS), която съчетава технологията горивната клетка с хибридна технология и включва вътрешноразработена водородна горивна клетка и водородни резервоари под високо налягане.
С употребата на водород за генериране на електричество, Mirai постига изключителни резултати без да отделя CO2 емисии и други замърсители. Същевременно притежава автономен пробег като на нормален бензинов автомобил и отнема само 3 до 5 минути за зареждане на пълен резервоар.
Продажби в Европа
Старт: Септември 2015
Пазари: Великобритания, Германия и Дания през 2015; Още пазари ще бъдат добавени през 2017 с развитието на водородната инфраструктура
Годишен обем: 50-100 автомобила за 2015 и 2016 година
Цена: 66 000 eвро + ДДС (Германия)
Забележка: Продажбите ще стартират в региони с развита водородна инфраструктура, започвайки от Германия, Великобритания и Дания
Жожо
Станойчо иди до прозозеца огледай се и ако няма никой скачай смело!!!
Станой
Да ева и дръгела грозен :))))) ... кой идЕот ще си го купи това грозилище ве ? :) хахахаа И на тоя дизайнер са му платили за това!!!! Смятайййййййй!!!!