От 30 страни, които съставляват европейския автомобилен пазар, само 4 показват растеж
След като септември даде надежда за подобряване в продажбите на нови автомобили, октомври отново започна да върви надолу. Причината пак е в пандемията и нейния дял от затваряния, частични или тотални, които са широко разпространени в цяла Европа.
Европейските автомобилисти определено нямат сърце да си позволят нови автомобили. Въпреки че се надявахме, че лекото увеличение на регистрираните през септември (+ 1,1%) ще продължи, октомври завърши със спад от 7,1%. Кумулативно от началото на годината намалението възлиза на -27,3%. Целта на някои наблюдатели, кои предвиждат "ограничение" на щетите с -25% за тази година, изглежда е все по-трудно постижима.
Най-големите песимисти дори прогнозират -30% след мерките за ограничаване, взети на определени основни пазари като Германия, Испания и Франция. От 30 страни, които съставляват европейския автомобилен пазар, само 4 показват растеж: Ирландия, Исландия, Норвегия и Румъния.
Що се отнася до марките, увеличението е рядко срещано. Само Audi (+ 19,9%), Dacia (+ 0,1%), Fiat (+ 5,6%), Jeep (+ 6,7%), Kia (+ 1,1%), Opel / Vauxhall ( + 3,3%) и Renault (+ 1,2%) могат да се похвалят с него. Всички останали показват по-лош резултат от октомври 2019 г., магарешката корона се приписва на Lada (-87,4%). Ако вземем кумулативните цифри за годината, всички марки отчитат спад, но Smart (-78,6%) е този, който е най-засегнат.
Някои добри новини все още могат да бъдат научени от този лош месец. Така Renault и Peugeot заемат съответно второ и трето място на подиума, зад Volkswagen. Следващите три места се държат от немските премиум крале по ред Mercedes, Audi и BMW.