Toyota с най-голям спад в продажбите през юни, само Ford отчита ръст.
Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са спаднали с рекордните 7.9 на сто през юни, сочи статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (EAMA). Потреблението е намаляло осезаемо на германския и френския пазар и почти се е сринало в Испания и Италия. От големите автомобилни компании най-значим спад отчита Toyota Motor.
За шестмесечието до юни 2008 новорегистрираните автомобили в ЕС са били 1.427 млн., срещу 1.549 млн. за същия период на 2007. Според анализаторите на EAMA причина за свиването са основно инфлацията и рекордните цени на горивата.
През юни стагнацията е засегнала дори германския и френския пазар, които досега успяваха да компенсират негативната тенденция в останалите европейски държави с ръст от порядъка на 4-5 на сто. През юни обаче автомобилните продажби в Германия са нарастнали с едва 1 на сто, а във Франция - с 1.5 на сто.
При производителите съществено отстъпление регистрира германският гигант Volkswagen AG, чийто продажби през юни са спаднали с 6.1 на сто (и 15 на сто за дъщерната компания Seat).
Още по-лошо е положението при Toyota, където спадът надхвърля 18 процента.
Катастрофалната тенденция на италианския пазар, който за шестмесечието се е свил с цяла една пета, засяга тежко Fiat (6.3 на сто спад в продажбите) и неговото поделение за спортни автомобили Alfa Romeо (-28%).
С 13 на сто са намалели продажбите на американския гигант General Motors, представен на Стария континент предимно чрез марката Opel. По-умерен е спадът при PSA Peugeot Citroen (9.7%) и при Renault (5.6%); В същото време обаче европейското поделение на Ford се представя добре и запазва макар и минимален пазарен ръст (0.8%).
Позитивна тенденция отчита и BMW - около 1.5 на сто ръст, дължим обаче почти изцяло на нарасналото търсене на Mini. Другият германски гигант в луксозния сегмент - Daimler AG - регистрира спад от 6 на сто в продажбите през юни.
georgiev
mnogo losho