Този път потърпевши са най-вече производителите в луксозния сегмент.
Продажбите на нови автомобили в Европа са спаднали с нови 12 процента през април, като този път сривът засяга най-вече луксозния сегмент и лидерите в него BMW и Daimler. Експерти обясняват това с масовото въвеждане на държавни субсидии при покупка на нов автомобил, които обаче в мнозинството случаи са ориентирани към евтини и икономични модели и подминават по-горния сегмент на пазара.Новорегистрираните автомобили за месеца са 1.25 млн. при 1.43 млн. през април 2008. Това е 12-ият пореден месец на свиване на пазара, уточняват от ЕАМА, организацията на европейските автомобилни производители. Продажбите за първите четири месеца са намалели с 16 на сто на годишна база - до 4.69 млн. автомобила.
Най-тежкият удар сега пада върху производителите в луксозния сегмент. Докато през април германският пазар като цяло се е разраснал с 19 на сто заради държавните помощи, продажбите на BMW са намалели с близо една трета. Германското правителство дава 2500 евро при покупката на нов автомобил, стига обаче той да отговаря на определени изисквания за разход на гориво и вредни емисии. Daimler, основният конкурент на BMW, също отчита спад от 26 на сто.
В масовия сегмент също се отчита спад - най-голям при Renault (24 на сто), Toyota (22 на сто) и PSA Peugeot Citroen (15 на сто). На тази тенденция устояват Volkswagen, който поради огромния интерес към новия модел Golf отчита едва 4 на сто намаляване на продажбите, и Fiat, който дори е постигнал ръст (4.7%).
Продължава сгромолясването на испанския автомобилен пазар, който за април е отчел 46 на сто спад в продажбите в сравнение със същия месец на миналата година. Във Великобритания спадът е 24 на сто.