Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Европейският съюз каза "да" на автономните автомобили

18.04.2016 11:33

28 министри на транспорта на ЕС подписаха Амстердамската декларация

Подписването на важния документ на Европейския съюз в областта на автономнине амнтомобили, за който ще стане дума по-долу, е ясeн знак за появата на безпилотните превозни средства пред широката публика. Въпреки че партньорът на евросъюза Nissan от много години работи в областта на тези автомобили, подобни изследвания на Renault (нека да наречем този проект Next Two) са много по-малко известни. И сега французите представиха в Амстердам три безпилотни демонстранционни превозни средства на основата на  Espace.

Реми Бастиен, ръководител на проекта за автономно управление на алианса Renault-Nissan, каза, че за компанията е удоволствие да работи заедно с партньори, регулатори и конкуренти с цел да бъде гарантирано сигурното бъдеще по пътищата.

"Пълната автономност означава, че вече няма нужда да държите ръцете си на волана и очите ви да следят пътя",  казва шефът на проекта Ерик Дебернар.

Автомобилът е оборудван с шест вида сензори: 22 ултразвукови датчика, четири камери с ъгъл на видимост от 180 ° всяка, четири радара със среден обсег, три лазерни скенера,предна камера с трифокусни разстояния и фронтален радар с далечен диапазон. Представители на компанията споделиха, че тези прототипи вече са преминали тестове по пътищата в различни страни в продължение на стотици часове. И нека отделни елементи на автономните автомобили трябва да се появят, а до 2020 г. компанията Renault възнамерява да предложи на пазара в света първите автономни коли на достъпна цена.

С появата на напълно автономни системни шофьорите ще бъдат в състояние да избегнат, както казват французите, "трудоемките" фази на пътуването – например при задръстване или на магистралата. Това време може да бъде използвано за нещо друго.

Изборът на Амстердам да бъде направена демонстрацията не е случаен: на 14 април там се събраха 28 министри на транспорта на ЕС, за да подпишат Амстердамската декларация в полза на развитието на автономните превозни средства. В нея се казва, че през следващите 20 години мобилността ще се промени решително, отколкото през последните сто години. За да се ускори процесът и да се подготви обществото, страните от ЕС се ангажираха: да разработят съгласувани стандарти, закони и наредби (национални, европейски, международн) в тази област; да обедини усилията си за внедряване на системи за комуникация-превозно средство (V2V) и автомобил-инфраструктура (V2I).

Трябва да отбележим, че масовото разпространение на автономното управление ще засегне не само производителите на автомобили, но ще е необходимо да се атаптират законодателствата, както и да се променят приоритетите на застрахователите, пътната администрация и политиците. Европейският съюз вече даде своя пример. По този начин със средства на Европейската комисия вече отняколко години работи проектът AdaptIVe, в който участват големи автомобилни производители, гиганти в електрониката, университети и институти.

Освен това в декларацията се посочва, че страните от ЕС трябва да премахнат законовите пречки пред автономните превозни средства; съдействие на колите за тестове в различни пътни уславия; обмен на информация относно използването на автономни и свързани  превозни средства, с цел прилагане на принципа на "споделяне на опита "; осигуряване на конфиденциалност на личните данни в хода на обмена на такава информация; сътрудничество в тази област с други региони, по-специално САЩ и Япония.

Коментари
comments powered by Disqus