Споразумението се основава на 25-годишна връзка за разработване на ефективни продукти
ExxonMobil и Porsche тестват усъвършенствани биогорива и възобновяеми нисковъглеродни e-горива като част от ново споразумение за намиране на пътища към потенциално бъдещо приемане от потребителите. Първата итерация на Esso Renewable Racing Fuel е комбинация от предимно усъвършенствани биогорива и е специално формулирана от вътрешния екип от учени и инженери на ExxonMobil. Анализът показва потенциала за значително намаляване на емисиите на парникови газове с течно гориво. Горивото ще бъде тествано в състезателни условия с високоефективните моторни спортове на Porsche по време на състезателните серии Porsche Mobil 1 Supercup 2021 и 2022.
Сътрудничеството на Porsche и ExxonMobil ще се съсредоточи и върху eFuels, които са синтетични горива, произведени от водород и улавен въглероден диоксид. Още през 2022 г. компаниите планират да тестват втората итерация на Esso Renewable Racing Fuel, която ще съдържа компоненти на eFuel. Очаква се eFuel да постигне намаляване на емисиите на парникови газове с до 85%, в комбинация с настоящите пазарни стандарти за горива за днешните пътнически автомобили .
„Електрификацията на нашите превозни средства е от най-висок приоритет за нас,“ казва Михаел Щайнер, член на Изпълнителния съвет за Изследвания и развитие на Porsche. „EFuels са добро допълнение към нашата стратегия за задвижване. Те позволяват на нашите клиенти да карат автомобили с конвенционални двигатели с вътрешно горене, както и плъгин хибриди със значително по-ниски емисии на парникови газове. Сътрудничеството с ExxonMobil ни позволява да тестваме eFuels при взискателни условия на състезателната писта. Това е поредната стъпка към превръщането на eFuels в приемлив и по-нисък заместител на емисиите на парникови газове на конвенционалните горива.
EFuel ще се доставя от пилотния завод Haru Oni, базиран в Чили, който генерира водород, който след това се комбинира с уловения въглероден диоксид, извлечен от атмосферата, за да се получи метанол. ExxonMobil предоставя лиценз и поддръжка на патентованата технология за превръщане на метанола в бензин, което ще доведе до нисковъглеродно гориво. В пилотната фаза ще бъдат произведени около 130 000 литра горива през 2022 г. Като основен потребител на горивото, Porsche ще използва горивата от Чили, наред с други в Porsche Mobil 1 Supercup, започвайки през сезон 2022.
„През последния четвърт век работихме заедно с Porsche за разработване на високоефективни продукти, които поддържат ефективносттана Porsche на състезателната писта и по пътя“, каза Анди Мадън, вицепрезидент по стратегията и планирането на ExxonMobil Fuels & Lubricants. „Продължаващото ни сътрудничество в областта на възобновяемите енергийни източници и eFuels е критична стъпка в оценката на техническите възможности и търговската жизнеспособност на горивата, които могат значително да намалят емисиите.“
Първият тест на пистата на Esso Renewable Racing Fuel е планирано за 30 март 2021 г. в Зандвоорт, Холандия, и ще продължи през цялата състезателна серия Porsche Mobil 1 Supercup 2021 и 2022 г. Сътрудничеството с Porsche се основава на непрекъснатите усилия на ExxonMobil за разработване и внедряване на енергийни решения с по-ниски емисии, включително високоефективни горива и смазочни материали, модерни пластмаси и други продукти, които могат да позволят на автомобилите и камионите да използват по-малко гориво. Например, двете компании си сътрудничат по линия от специално формулирани смазочни материали за пазара на електрически превозни средства, гамата Mobil EV ™.
През януари ExxonMobil обяви създаването на нов бизнес, ExxonMobil Low Carbon Solutions, който да комерсиализира обширното си нисковъглеродно технологично портфолио и планира да инвестира 3 млрд. долара в енергийни решения с по-ниски емисии до 2025 г. Миналата година ExxonMobil обяви планове за дистрибуция на възобновяеми дизелови двигатели в рамките на Калифорния и потенциално други вътрешни и международни пазари още през 2022 г.
През последните две десетилетия ExxonMobil инвестира повече от 10 млрд. долара за проучване, разработване и внедряване на енергийни решения с по-ниски емисии, което доведе до високоефективни операции, които елиминираха или избегнаха приблизително 480 млн. тона емисии на CO на автомобили извън пътя за една година.
Porsche се ангажира да инвестира 15 млрд. евро в електромобилност и дигитализация до 2025 г. През 2030 г. производителят на спортни автомобили ще предложи повече от 80% от своите автомобили с електрически двигатели. Компанията търси въглероден неутралитет в своите продукти и операции до 2030 г., като инвестира около 1 млрд. евро в устойчива мобилност.