Първите две свободни тренировки за сезон 2007 вече са факт. В ранните часове на деня пистата „Албърт Парк“ бе мокра вследствие на падналия през нощта дъжд, което затрудни отборите във Формула 1. Едва в края на сутрешната сесия пилотите превключиха на гуми за сухо. Фернандо Алонсо се възползва в максимално добра степен от промяната и записа най-добър резултат 1:29.214. По време на следобедната проверка обаче екипът на Ferrari потвърди предположенията, че е фаворит за Гран при на Австралия, след като F2007 зае челните две места на неофициалното класиране.
За пореден път Фелипе Маса постигна най-добра единична обиколка. Бразилецът завърши с личен резултат 1:27.353 и изпревари близо с 4 десети своя съотборник Кими Райконен. На финала на следобедната сесия „Айсмен“ имаше шанс да измести Маса от върха, но 90-те тренировъчни минути приключиха и той бе принуден да прекрати тестовете и да се прибере в бокса.
Основният конкурент за титлата при конструкторите McLaren също намери място сред челните три благодарение на Люис Хамилтън, който бе с близо една десета по бавен от Кими. Фернандо Алонсо, който по време на сутрешната сесия бе най-бърз, не съумя да повтори добрия резултат и остана на седма позция.
Проблемите около екипа на Renault продължават да се вихрят с пълна сила. Хейки Ковалайнен прекрати участие в следобедната тренировка по време на единайсетата обиколка, а Джанкарло Фисикела – на самия финал на подготовката. Проблеми с налягането на горивото са вероятната причина за незадоволителната изява на R27.
Силното представяне на BMW вече не е изненада. Ник Хайдфелд записа пето време, а Роберт Кубица, чиято роля се изпълняваше от Себастиен Фетел в ранните часове на деня, финишира девети. Williams също запази доброто темпо, което обнадежди сър Франк Уилямс по време на предсезонната подготовка. На сутрешната сесия тестовият пилот Казуки Накаджима изведе FW29 в челната шестица, където попадна и Алекс Вурц в края на деня. Нико Розберг също се представи на ниво и записа осмо време.
Изненадата във втората половина на таблицата бе темпото на новия SA07 на Super Aguri. Дериватите на Honda RA106 заеха единайсето и тринайсето място благодарение на Антъни Дейвидсън и Такума Сато, като по този начин изпревариха своите „зелени“ наследници RA107, пилотирани от Дженсън Бътън и Рубенс Барикело. Бразилецът стана причина за единствения червен флаг на пистата по време на следобедната сесия, тъй като дванайсет обиколки след старта се завъртя и удари леко своя болид в страничните заграждения.
Въпреки неимоверните усилия, които екипът на Toyota положи на финала на предсезонната подготовка, TF107 отново нямаше достатъчно потенциал, за да попадне в челната десетка. Ярно Трули постигна дванайсето най-добро време, а Ралф Шумахер остана шестнайсети.
Мелбърн - 16 март (следобедна сесия)
1. Ф. Маса Ferrari F2007 1:27.353 - 32 об.
2. К. Райконен Ferrari F2007 1:27.750 - 33
3. Л. Хамилтън McLaren Mercedes MP4-22 1:27.829 - 29
4. Дж. Фисикела Renault R27 1:27.941 - 33
5. Н. Хайдфелд BMW Sauber F1.07 1:27.970 - 27
6. А. Вурц Williams Toyota FW29 1:27.981 - 31
7. Ф. Алонсо McLaren Mercedes MP4-22 1:28.040 - 25
8. Н. Розберг Williams Toyota FW29 1:28.055 - 29
9. Р. Кубица BMW Sauber F1.07 1:28.281 - 26
10. Д. Култард Red Bull Renault RB3 1:28.495 - 23
11. А. Дейвидсън Super Aguri Honda SA07 1:28.727 - 28
12. Я. Трули Toyota TF107 1:28.921 - 33
13. Т. Сато Super Aguri Honda SA07 1:29.009 - 23
14. Дж. Бътън Honda RA107 1:29.066 - 30
15. Р. Барикело Honda RA107 1:29.542 - 12
16. Р. Шумахер Toyota TF107 1:29.574 - 26
17. М. Уебър Red Bull Renault RB3 1:29.801 - 11
18. Х. Ковалайнен Renault R27 1:30.097 - 10
19. С. Спийд Toro Rosso Ferrari STR2 1:30.383 - 28
20. А. Сутил Spyker Ferrari F8-VII 1:31.108 - 35
21. К. Албърс Spyker Ferrari F8-VII 1:31.175 - 32
22. В. Лиуци Toro Rosso Ferrari STR2 1:31.693 - 16