Иновативните конструктивни решения са определящи, относно потенциала на всеки един отбор във Формула 1. Продукцията на качествено различна концепция обаче, често се конфронтира с регулациите на FIA, които в максимална степен ограничават “творческите решения” на дизайнерите в най-атрактивното автомобилно състезание.
Всеки тим се опитва да прокара новите идеи, интерпретирайки законовите разпоредби, а конкурентните отбори непрестанно бдят за уязвими от гледна точка на техническите правила компоненти, сезирайки Международната автомобилна асоциация. Стартът на сезон 2007 във Формула 1 потвърди този динамичен процес.
Според Speed TV подът на новия болид на Ferrari F2007 е бил обект на сериозно обсъждане по време на Гран при на Австралия от страна на конкурентните отбори и на обстойна проверка от страна на FIA. Причина за това е предположението, че използва механизми, които му позволяват да променя просвета в зависимост от скоростта, при която се движи автомобила, увеличавайки притискателната сила и съответно стабилността на болида.
Без да споменава директно марката Ferrari, босът на McLaren Рон Денис коментира, че някой от автомобилите във Формула 1 ще загубят голяма част от потенциала си в близко бъдеще, след като техническите правила бъдат допълнително разяснени.
“Ще видим какво ще се случи след две или три състезания”, коментира Денис пред Speed TV. “Има куп неща, които изплуваха на повърхността след първия старт и е време да разберем кое решение е законно и кое – не. Голяма част от отборите имаха шанс да се възползват от липсата на конкретно становище в тази насока, по време на Гран при на Австралия. На мнение съм, че скоро някои от автомобилите ще претърпят корекции и разликата по отношение на представянето в челото ще бъде елиминирана."