Продажбите в Европа започнаха, в Германия по-малко мощния Plug-in Hybrid струва 47 228 евро
Volvo XC40 е най-зеленият модел на шведската марка. През май тази година изцяло електрическият кросоувър с 408 к.с. Recharge Pure Electric P8 ицзлезе на европейския пазар. И дори по-рано в Стария континент дебютира хибридният Volvo XC40 Recharge Plug-in Hybrid T5 сс бензинов двигател с дозареждащ се електромотор, седемстепенна преселективна роботизирана трансмсия и задвижване на предните колела. А сега европейците могат да поръчат по-проста модификация. Тя се нарича Recharge Plug-in Hybrid T4, струва малко по-малко, а по същество същата задвижваща система е по-малко ефективна.
Хибридният Volvo XC40 Recharge Plug-in Hybrid T4 ускорява до 100 км/ч за 8,5 сек а по-мощният му роднина с индекс Т5 - за 7,3 сек. Максималната скорост и при двата модела е ограничена по електронен път до 180 км/ч.
И двата хибрида Volvo XC40 тежат 1812 кг, тяхната товароносимост не надвишава 478 кг, а разходът на гориво в комбинирания цикъл по протокола WLTP е 2–2,4 литра на 100 км.
И в двете версии електромоторът генерира същите 82 к.с. и 160 Нм, а литиево-йонната батерия с капацитет 10,7 kкВтч позволява изминаване само на ток до 56 км по цикъла WLTP . Разликата е, че при версията T4 трицилиндровият 1.5 агрегат развива 129 к.с. и 245 Нмсрещу 180 к.с. и 265 Нм на T5. В резултат на това сумарната мощност на задвижващата система на малкия е 211 к.с. и 405 Нм, което е с 51 к.с. и 25 Нм по-малко от показателите на хибрида T5. Продажбите в Европа вече започнаха. На немския пазар по-малко мощната Plug-in Hybrid версия струва 47 228 евро, а за по-мощния автомобил - 48 300 евро. За сравнение, BMW X1 xDrive25e с 220 к.с. е на цена 44 499 евро .