Цялата тази история не би трябвало да засегне съдбата на компактния модел в Европа и Япония
Производството на седана и хечбека Toyota Yaris, създадени за САЩ на базата на Mazda 2, ще бъде преустановено в мексиканския завод MMVO в края на юни. В официално писмо, което Toyota изпрати до американските дилъри, се казва за „залеза“ на Yaris. Моделът започна кариерата си в Щатите преди 14 години, носеше имената Scion iA и Yaris iA, но така и не успя да постигне желания пазарен резултат. През 2019 г. са продадени 2181 автомобила, през 2018 - 1940 г. Най-успешната е 2008 г., когато са регистрирани 102 328 автомобила.
До края на моделната 2020 година Yaris може да бъде купен на цени от 15 650 долара за седана и от 17 750 долара за хечбека. Има само един силов агрегат: бензинов атмосферен 1,5 (107 к.с., 140 Нм) с шестстепенна механична предавателна кутия (предлага се само на седана) и автоматична трансмисия.
Интериорът на Yaris се различава от Mazda 2 с логото на волана. Седеминчовият сензорен медиен център поддържа Apple CarPlay и Android Auto. Климатроникът с три въртящи се бутона е включен във второто ниво на оборудване XLE.
Порталът Carscoops потърси подробности от американското подразделение на Toyota и бе потвърдено съдържанието на писмото. Смяната на Yaris с модел от същия сегмент и ценови диапазон не е предвидена. Дилърите са поканени да насочат купувачите към седана и хечбека Corolla. Цялата тази история не би трябвало по никакъв начин да засегне четвъртото поколение на Yaris за Европа и Япония, който през пролетта се сдоби и с високопроходима модификация Yaris Cross.