Според Business Insider е намерен нов инвеститор в Хонг Конг, който е обещал 1,5 млрд. долара
Компанията Faraday Future шумно оповести кросоувъра FF91 (известен е рекордът му на Пайкс Пийк за пътни електрически автомобили). След това тя почти изчезна от общественото полезрение поради липса на финансови средства и напускането на ключови служители. Сега китайският магнат Цзя Юетин, локомотивът на целия проект, изпитва финансови затруднения (предприятието му в Китай е затънало в дългове). Но според изданието Business Insider е намерен нов инвеститор в Хонг Конг, който е обещал на Faraday Future 1,5 млрд. долара. От тях 550 млн. долара 000 вече били преведени в банковата сметка на Faraday Futureа, което ще позволи на американския стартъп да ускори работата по пускането на първия си модел на конвейера.
Компактният кросоувър FF91 с 1064 к.с. и с автономен пробег с едно зареждане 608 км (според стандарта EPA) трябва да се появи на пазара преди края на тази година. Бъдещата производствена площадка на компанията ще се намира в Ханфорд, Калифорния.
На първото глобално заседание на доставчиците, което се проведе в седалището на Faraday Future в Лос Анжелис на 13 и 14 февруари 2018 г., представители на фирмата уточниха работния график в близко бъдеще със специален акцент върху инвестициите и началото на производството в завода в Ханфорд. Междувременно мениджърите на Faraday Future бяха поканели представители на компаните Bosch, LG Chem, Fuji Technical & Miyazu, Ricardo и Velodyne. "Нашата цел се състои в това да уверим доставчиците в нашите планове и финансирането", каза ръководителят на веригата за доставки на Faraday Future Пабло Укар.
Според последните информации реконструкцията на наетата сграда в Ханфорд, включително инсталирането на поточните линии, трябва да започнат до 30-60 дни. И всичко трябва да бъде готово до декември. Другата сграда в Северен Лас Вегас е замразена за неопределен период от време.
За втория модел на компанията, наречен FF81, има само неофициална информация (между другото, според логиката в индексите на Faraday Future първата цифра представлява класа или размера на модела, а втората - поколението). Известно е, че той отново ще бъде SUV, но малко по-малък от FF91 и по-достъпен (FF91 се оценява на 150 000-250 000 долара).
Дизайнерските скици на втория сериен модел бяха показани по време на срещата на доставчиците с вицепрезидента по продуктовата стратегия, научните изследвания и развитието Ник Сампсън.
По-малкият модел е ориентиран към китайския пазар. Вероятно, и поради това е избрано мястото за представянето на прототипа FF81 - автомобилният салон в Пекин, който ще отвори врати в края на април. Реализацията на този проект ще зависи пряко от началото на доставките до клиентите на дългоочаквания FF91. По същия начин разсъждава и новият анонимен инвеститор от Хонг Конг, който ще преведе на Faraday Future останалите 950 млн. долара, когато компанията постигне определени "контролни точки".