То може да бъде взето през юни, когато FCA ще представи плана за периода 2018-2022
Jeep обмисля много внимателно евентуален автомобил, който да е по-малък от субкомпактния SUV Renegade, каза шефът на марката Майк Манли.
"Baby" Jeep ще бъде насочен към клиенти в Европа и други световни пазари, където малките автомобили се продават добре, но не и в САЩ, посочи Манли пред репортери на автомобилното изложение в Детройт този месец.
„Baby” моделът ще бъде по-малък от 4000 мм и може да бъде произвеждан в завода на Jeep, собственик на Fiat Chrysler Automobiles в Помиляно, близо до Неапол, Италия, пише в. La Stampa, вестникът, чийто собственик е Exor, в който мажоритарен акционер е FCA. FCA понастоящем произвежда малкия Fiat Panda в Помиляно.
Източници твърдят пред авторитетното издание Automotive News Europe, че FCA обсъжда евентуалното производство на "baby" Jeep в Помиляно от началото на 2017 г. Оттогава този проект многократно е бил спиран и подновяван, посочват източниците на ANE.
Ако бъде пуснат в серийно производство, малкият Jeep ще се основава на платформата на FCA Mini, която е в основата на Fiat Panda и на 500, както и Lancia Ypsilon. 500 и Ypsilon се произвеждат в завода в Тихи, Полша. Следващото поколение на Fiat Panda, очаквано през 2020 г., ще бъде преместено от Италия в Полша.
"Panda ще мигрира от Помиляно около 2019-2020 г.", каза главният изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе на автомобилното изложение в Женева през 2017 г., като добави, че в Помиляно може да произвеждат и по-сложни автомобили от Panda
Необходимостта от модел, който да смени Panda в Помиляно, е един от важните мотиви за бъдещето на Jeep. Новият модел трябва да е по-малък от 4260 мм на Renegade, като се отчита нарастващият интерес на европейците към малките градски SUV.
На цени, започващи от 20 000 евро с две двигателни колела и от 27 500 версия за версия с двойно предаване в Германия, Renegade е най-евтиният модел на Jeep. FCA продава в Европа Panda Cross с четири двигателни колела със SUV силует. Дължината му е 3700 мм, а цените й стартират от 16 000 евро в Германия. Досега единствените други SUV модели под 4000 мм на пазара в Европа са Suzuki Jimmy и Ignis, а Ford Ecosport е малко по-дълъг от 4100 мм.
Това е един от проблемите, който трябва да бъде решен преди одобрението на новия автомобил за производство, бе подчертано от Манли в разговор с журналисти през 2016 г. Предложението на Jeep в този сегмент ще трябва да притежава ДНК-то на марката.
Решението по проекта може да бъде взето през юни, когато FCA ще представи плана за периода 2018-2022.
FCA и Jeep отказват коментар.