Turin Geofencing Lab и концернът FCA тестват система за съобразяване с екозоните
В зоните с нулеви емисии в централните градски части plug-in хибридите имат право да се движат само в електрически режим. FCA и градските власти в Торино изпитват система за автоматично превключване с помощта на геофенсинг.
Геофенсингът (определяне на местоположението чрез данни от навигационна система или клетките за мобилна телефонна връзка), придобива все по голямо значение и при управлението на движението в градовете. Все повече общини определят екологични райони или зони с нулеви емисии, в които имат право да се движат само автомобили без локални емисии.
Заедно с властите на северноиталианския град Торино концернът FCA (Fiat Chrysler Automobiles) е стартирал проект, наречен "Turin Geofencing Lab". Задачата му е да използва геофенсинг за контрол на правото на достъп в централните части. Целта е автомобилите да бъдат интегрирани в системата Smart City.
Изпитателни шофирания с Jeep Renegade
На базата на Jeep Renegade е оборудван прототип на автомобил с геофенсинг технология. С нея един plug-in хибрид трябва да изключва автоматично двигателя с вътрешно горене при влизане в екологична зона и да продължи да се движи в електрически режим. Едва при напускане на зоната избраният преди това режим, например хибридният, бива активиран отново.
При изпитаният в Торино един plug-in хибрид Jeep Renegade 4xe вече е навъртял стотици километри; два други подобни автомобила ще бъдат доставени от производителя за градската управа.
Заключение
Геофенсингът може да помогне при управлението на задвижващите компоненти на plug-in хибридите. В идеалния случай това може да се комбинира с използване на навигационната система, която според нуждите да определя кога да се премине от задвижване с ДВГ към електрическо.
Текст: Бернд Конрад
Снимки: FCA