Инженерите, които бяха част от него, ще останат активни и ще работят по нови модели
Въпреки че подразделението Street & Racing Technology (SRT), на когото дължим най-мускулестите модели от концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA), е разпуснато след сливането между FCA и PSA , инженерите, които бяха част от него, ще останат активни и ще работят по нови модели на алианса .
Подразделението SRT, известно под това име от 2004 г., е родено в края на 80-те години, когато екип от инженери отговаря за разработването под името Team Viper - първият автомобил Dodge Viper остана във всички спомени и присъства в каталога на производителя повече от две десетилетия. Впоследствие Team Viper става отдел SVE (Specialty Vehicle Engineering), след това PVO (Performance Vehicle Operations), преди да получи името SRT през 2004 г.
От тази дата SRT работи по разработването на различни модели, което му позволи да представи през миналата година каталог, състоящ се от Dodge Durango SRT Hellcat (най-мощният и най-бърз SUV в САЩ), Dodge Charger SRT Hellcat Redeye, както и Dodge Challenger SRT Super Stock. Автомобили, задвижвани от 6,2-литров агрегат HEMI V8, развиващ повече от 800 к.с. на Dodge Challenger SRT Super Stock, мощност, която прави модела най-мощния и най-бърз сериен автомобил в света.
Поради това инженерите, отговарящи за тези различни проекти, са включени в нови дейности в рамките на цялостната организация на компанията Stellantis (сливане на FCA и групата PSA).
"Преразпределението ще има предимството да гарантира, че продуктите на SRT, ориентирани към изпълнението на нашите марки, продължават да отговарят на най-високите стандарти за качество и очаквания", каза говорител на Stellantis. И че феновете на модели SRT могат да бъдат са спокойни, „Stellantis ще продължи да продава и разработва следващото поколение автомобили с марка Dodge // SRT, както и автомобили Jeep и Ram, които използват SRT технология“, заключи говорителят.