Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

FCA разработва бензинов шестцилиндров двигател

25.11.2019 12:59
FCA разработва бензинов шестцилиндров двигател

Chrysler е познат с бензиновите шестцилиндрови агрегати от 30-те години на миналия век

Слуховете за нов редови шестцилиндров бензинов двигател на FCA върви из индустрията повече от година, а сега сайтът Mopar Insiders намери косвени доказателства за разработването на такъв агрегат - американски патент, издаден на FCA през април 2019 г. Самият документ е посветен на новата система за управление на рециркулацията на отработените газове (EGR) за бензинов агрегат, а за илюстрация е използван шестцилиндров двигател. Известно е, че устройството EGR се използва по-често от дизелите. При бензиновите двигатели обаче такава система изисква много по-прецизен контрол, базиран на много параметри, тъй като бензиновите мотори са по-чувствителни към състава на сместа на входа, тоест към баланса между свеж въздух, отработени газове и гориво, смесени с нея.

Концернът Chrysler (сега част от FCA) е познат с бензиновите шестцилиндрови агрегати от 30-те години на миналия век, а двигатели от този тип могат да се видят на неговите модели още през 2006 г. - на кросоувъра Jeep Wrangler от серията TJ, който използваше шестцилиндров 4.0 PowerTech проектиран от AMC.

Според неофициални данни новият двигател с кодово име Tornado (известен още като Global Medium Engine T-6) ще има работен обем от около 3,0 литра, а технически ще бъде близък до родствения четирицилиндров 2,0-литров Hurricane. Но Tornado трябва да има няколко версии, с една и две турбини. Мощността може да варира от 365 к.с. до 530 к.с. А с инсталирането на допълнителен електрически компресор E-Booster тя може да бъде увеличена до 700 к.с. Огромен набор от версии, съчетани с високи екологични параметри, трябва да оправдаят собственото развитие на двигателя, вместо баналната покупка на съществуващ (като Toyota например се споразумя с BMW).

Най-мощният Tornado с електрически тубокомпресор би бил полезен за възраждането на купето Alfa Romeo 8C, но само поради продължаващата рационализация на портфолиото на Alfa с мечтата за 8C, компанията вероятно ще се сбогува.

Простите варианти на Tornado 3.0 трябва да намерят място под капака на различни модели на марките Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Alfa Romeo, Maserati и SRT. В светлината на предстоящото сливане на FCA с PSA, шестцилиндрововият двигател може да попадне и на французите. Що се отнася до задокеанските автомобили, Tornado теоретично може да смени остарелите V6 Pentastar 3.2 и 3.6, Hemi V8 5.7 и дори вече отменения атмосферен Banshee V8 7.0, съобщават вътрешни източници. Но преди пълното завършване на проекта Tornado, ще минат още няколко години.

Коментари
comments powered by Disqus