Вицепрезидентът на Ferrari Пиеро Ферари е на мнение, че системите за възстановяване на кинетичната енергия няма да окажат очаквания позитивен ефект и единствено ще повишат разходите в спорта.
KERS ще дебютира във Формула 1 през следващия сезон. Техническите регулации относно системата в първите две години на нейната употреба ще позволяват регенериране на максимум 60 кВт. Енергията ще се предава на задвижващите колела едва след активацията на съответния бутон от страна на пилота, като целта на концепцията е по този начин да се улесни изпреварването.Според Ферари KERS няма да има очаквания ефект върху спортния характер на състезанията и единствено ще провокира инвестицията на допълнителни ресурси в развойна дейност.
„Трябва да се съобразяваме с многото технически и спортни ограничения, наложени от ФИА напоследък”, коментира вицепрезидентът на Ferrari пред италианското списание Autosprint. “Двигателите бяха замразени като максимумът на оборотите е 19 000 в минута, така че в това отношение всички сме поставени наравно. Няма как да прехвърлим този лимит, което означава, че възможностите за изпреварване няма да са повече.”
„Трябва ни нещо като в NASCAR – да има определени граници в правилата, но много по-голяма свобода по отношение развойната дейност и дизайна. Регулациите в настоящия си вид ни не ни позволяват да променим и най-малката част по двигателя, за да подобрим представянето му. Това вече е прекалено. Карат ни да харчим време и пари, за да конструираме KERS, като на този етап не можем предварително да изчислим разходите, тъй като това е нова технология. Персоналът ни все още няма достатъчно познания в тази област – батерии, високоефективни електрически двигатели и т.н., и трябва да търсим инженери извън средите на моторните спортове.”
„За да придобием нужното ноу-хау, ще имаме нужда от много време и средства, определено това не е най-добрият начин, за да намалеят разходите.
„Възстановяването на енергията е нещо много хубаво, но не и когато се прави по този начин. Прекалено много видове системи са позволени. Трябва да бъдат ограничени, в противен случай разходите ще скочат до небесата, а това неизменно е свързано с риска от намаляване на ресурсите в други области.”
„Рискуваме да превърнем автомобила от Формула 1 в аналог на GP2, а това определено не трябва да се случва.”
Консултантът в екипа на Скудерията и седемкратен шампион Михаел Шумахер не споделя мнението на Ферари „Департаментът ни, който отговаря за серийните автомобили, както и другите компании, специализирани в автомобилипроизводството, ще имат голяма полза от въвеждането на KERS. Същото се отнася и за околната среда”, коментира 39-годишният германец пред The Times.
Шумахер е на мнение, че Формула 1 може да има огромен принос към интегрирането на новите технологии, но това нямам как да се случи с магическа пръчица. „Хората казват, че Ф1 може много повече, но няма как да промениш света за един ден. Просто не е възможно. Трябва да вървиш стъпка по стъпка, да си поставяш реалистични цели, които можеш да постигнеш, да разбереш проблема. Мисля, че той вече е ясен и Формула 1 работи по него."