Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ferrari 250 GT SWB Berlinetta (1961): По-евтино от 250 GTО

20.07.2020 10:50

Предстои продажбата на Ferrari 250 GT SWB с интересно минало

Едно Ferrari 250 GT със състезателна история е обявено за продажба. Става дума за стоманен вариант на спортната версия с карбуратори. 

Продава се нещо изключително: 250 GT SWB се смята за шедьовър на Ferrari и Pininfarina. Комбинацията от 2,40 метра междуосие – с 20 сантиметра по-късо, отколкото при стандартния 250 GT – и трилитров V12 има репутация на особено търсен и желан спортен автомобил. Освен това с максимални стойности за мощност и скорост 280 к.с. и 240 км/ч моделът е един от най-бързите автомобили от началото на 1960-те години. Сега за продажба е обявен един вариант със стоманена каросерия. 

Ferrari 250 GT SWB с вълнуваща история

Шаси номер 2563 GT е произведено през 1961 г. като 78-и екземпляр от общо165 броя 250 GT SWB. Първият собственик, италианец, получава автомобила на 15 май 1961 г. Той поръчал малко по-големите карбуратори на състезателната версия. Каросерията била боядисана в сивия цвят Grigio Conchiglia, а седалките били тапицирани с тъмночервена кожа Conolly. Две години по-късно един швейцарец купува автомобила, участва с него в няколко състезания и след една година го продава отново. 

250 GT SWB е изнесен в САЩ, а десет години по-късно се завръща в Швейцария и получава нов двигател. Следват три смени на собственици, докато машината не остава за 17 години в ръцете на един швейцарски колекционер, който я регистрира с номер от Вадуц, взема участие в състезания за класически автомобили и накрая я заменя за един 275 GTB/C. Друг швейцарски собственик участва с класика в събития за исторически автомобили, едно от които е състезанието Le Mans Classic. През 2006 г. ветеранът е продаден във Великобритания; последният му собственик е колекционер. Търговците от Auxietre & Schmidt, които са го обявили за продажба, не споменават цена. По оценка на експертите от Classic Analytics за добре поддържан 250 GT SWB със стоманена каросерия тя би трябвало да е между 6,375 и 8,625 милиона евро. 

Заключение

От шест до осем милиона евро са ужасно много пари. Но едно Ferrari 250 GTO, произведено в по-малко бройки и смятано за икона, струва в пъти повече. Затова можем да кажем, че покупката е изгодна – Ferrari от 60-те години са сред най-скъпите класически автомобили въобще. 

 

Текст: Андреас Оф
Снимки: Auxietre & Schmidt

Коментари
comments powered by Disqus