Ferrari показа в Болоня състезателната версия на 458 Italia, която ще замени F430 в едномарковия шампионат Ferrari Challenge.
Под капака на 458 Challenge препускат бясно 570-те коня“ (9000 об./мин), които познатият от 458 Italia V8 с директно впръскване генерира от 4,5 литра работен обем. И докато двигателят остава непроменен, то това не се отнася за скоростната кутия с два съединителя. За да гарантират по-висок въртящ момент при ниските обороти, инженерите от Маранело са коригирали предавателните числа.
458 Challenge разполага с познатия от серийния модел електронно контролиран диференциал E-Diff, като това решение се прилага за първи път в пистов автомобил на Ferrari. За първи път също така пилотите в едномарковия шампионат на Скудерията ще могат да коригират настройките на ABS системата, на тракшън контрола и на електронния диференциал директно от manettino превключвателя.
Сериозно внимание е отделено и върху олекотяването на автомобила. Част от панелите са по-тънки, карбонът е използван повсеместно, а стандартните стъкла са заменени с поликарбонатни (Lexan). Естествено, окачването също търпи промени – използвани са подсилени алуминиеви тампони, по-твърди пружини и еднодействащи амортисьори. Спирачната система на Brembo CCM2 е заимствана директно от 599XX, а колелата са 19-цолови с гуми Pirelli.
Според официалния пресрилийз на италианците 458 Challenge е записал нов рекорд на „Фиорано” – 1:16.5 минути, което е с цели две секунди по-добро постижение от това на предшественика F430 Challenge.