Ferrari официално представи наследника на F430. Моделът ще се казва 458 Italia, а не както първоначално се предполагаше F450 и ще дебютира на автомобилния салон във Франкфурт през септември.
За дизайна на Ferrari 458 Italia, естествено, се е погрижило студиото Pininfarina. Като цяло стилистиката на F430 е запазена, но формите са много по-разчупени и агресивни. Впечатление правят нестандартните вертикално разположени челни светлини с LED габарити, издутите предни калници и вдлъбнат капак, решените в стила на California стопове, и трите хоризонтално монтирани в центъра на задната броня ауспухови тръби. Агресивните форми на 458 Italia са колкото радващи окото, толкова и аеродинамично ефективни. При 200 км/ч даунфорсът на новия спортист от Маранело е 140 кг.
Под капака на 458 Italia препускат бясно 570-те коня“ (9000 об./мин), които новият V8 с директно впръскване генерира от 4,5 литра работен обем. Кривата на въртящия момент достига своя максимум от 540 Нм при 6000 об./мин, като 80% от тях са на разположение на водача още при 3250 об./мин. За задвижването на задните колела отговаря седемстепенната скоростна кутия с двоен съединител, която позволява на Ferrari 458 Italia да ускори от място до 100 км/ч за 3,4 секунди преди да залепи стрелката на скоростомера на върховите 325 км/ч.
Наследникът на F430 е базиран на ново олекотено алуминиево шаси, благодарение на което общата маса на автомобила е сведена до 1380 кг. Разположеният пред задната ос двигател прави възможно разпределението на теглото от 42 към 58 процента. Предното окачване е с двойни напречни носачи, а задното – многозвенно. Новата кормилна уредба оползотворява по възможно най-добрия начин спортното окачване, като гарантира директна работа и отлична обратна връзка. E-Diff (електронно контролираният диференциал) и F1-Trac (тракшън контрол) системите на Ferrari оптимизират с 32 процента надлъжното ускорение. Юздите на Ferrari 458 Italia се държат от новата спирачна система, с която автомобилът се нуждае от 32,5 метра, за да застане в покой, при положение че преди това се е движил със 100 км/ч.
Това, което инженерите в Маранело са научили от развойната дейност във Формула 1, е намерило приложение и в серийната продукция. Благодарение на по-ниското вътрешно триене новият V8 се нуждае само от 13,7 литра за пробег от 100 километра, а отделяните емисии CO2 са 320 грама на километър. На пръв поглед тези цифри могат да не изглеждат особено „зелени“, но с оглед на факта, че това е спортен автомобил, който ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от четири секунди, е впечатляващо постижение.
В интериора на 458 Italia ни очакват ново контролно табло и многофункционален волан. Повече подробности за салона, както и за самия автомобил, ще бъдат публикувани преди автомобилния салон във Франкфурт.