Откритата версия на Ferrari 458 Italia ще получи сгъваем твърд покрив. 14 секунди ще са нужни на водача, за да го свали и трансформира купето в кабриолет и обратното.
Ferrari има опит с подобни конструкции, тъй като California също използва твърд, а не текстилен покрив, но за първи път ще приложи такова решение за двуместен автомобил с централно разположен двигател.
Предшественикът F430 Spider, който се появи на пазара през 2005 г., бе оборудван с мек покрив, за да може по-ниското му тегло да компенсира допълнителните килограми от подсилената конструкция на шасито. В случая обаче инженерният екип от Маранело е използвал за направата на твърдия покрив основно алуминий, в резултат на което той е с 25 кг по-лек от аналогичната текстилна конструкция. Съотношението на теглото между двете оси е като при купе версията, а именно 42:58.
14 секунди са нужни, за да може твърдият покрив да напусне двигателното отделение и да затвори кокпита. Неговото наличие обаче принуждава инженерния екип на Ferrari да се откаже от стандартния за модела багажник и да осигури аналогичното като функция отделение зад седалките.
Допълнителните отвори в задната част подават въздух към смукателната система и към маслените радиатори на скоростната кутия и съединителя. Новият модел е оборудван и с електронно контролиран дефлектор, който намалява нивото на шума и завихрянията при отворен покрив и прави възможен нормалния разговор при скорост до 200 км/ч
458 Italia използва идентичния като на купето 4,5-литров V8 с 570 к.с., но с модифицирани с оглед на различното приложение на автомобила настройки. Коригирано е също многозвенното окачване, както и изпускателната система, за да не бъде нейният звук прекалено натрапчив при свален покрив.
Въпреки допълнителните 50 килограма, наложени от подсилената конструкция на шасито, 458 Italia Spider е само с една десета по-бавен спрямо купето в спринта от 0 до 100 км/ч, постижим при налични 3,5 секунди. Максималната скорост е под 320 км/ч при 325 км/ч за закритата версия.
Дебютът на 458 Italia Spider е планиран за автомобилния салон във Франкфурт идния месец.
Дон Цеци
Уф, колко е голям!