Едно от най-големите събития за годината в тунинг общността е изложението Tuning World Bodensee в Германия. На специализирания форум, който се състоя от 28 април до 1 май, известната с агресивните си проекти компания Hamann представи преработени версии на Ferrari 612 Scaglietti и на втората генерация на BMW X5.
Вероятно за голяма част от дизайнерските екипи модификацията на елегантния 612 Scaglietti е непосилна задача, но не и за немския тунинг специалист Hamann. Основните корекции по спортния модел се забелязват в предната броня, оборудвана с нов спойлер, и подчертаните прагове.
Що се отнася до избор на високоефективен SUV, едва ли има по-подходящ модел от BMW X5. Мощната машина на баварската компания е сред най-успешните представители в своя клас, но въпреки това Hamann има известни забележки, които са преодолени в тунинг версията на модела. Промените засягат трилитровата дизелова и бензинова модификация, както и значително по-агресивния 4.8i V8. Основният фокус е върху модифицираните агрегати, но изменения има и в окачването, колелата, интериора и аеродинамичния пакет.
За оптимизацията на динамичните показатели на BMW X5 се грижи препрограмираният блок за управление Motronic. При трилитровия бензинов агрегат това резултира в допълнителни 14 конски сили (10 кВт) и 25 Нм въртящ момент. "Тунингованият" дизелов двигател достига до 265 к. с. (195 кВт) и 600 Нм, а върховият 4.8i V8 – 368 к. с. (275 кВт).
Преработките по задвижващия тракт на луксозния SUV са синхронизирани с новите аеродинамични компоненти и спортните колела, чиито размери варират от 20 до 23 цола.