Все още разчита на атмосферния V12 6,5 от Superfast, но с модифициран интериор
В свят, в който инженерите все повече се фокусират върху електрификацията на трансмисиите на превозните средства, смелостта, с която някои екипи продължават да разработват двигатели с вътрешно горене , спира дъха. Например новото Ferrari, наречено 812 Competizione, все още разчита на атмосферния V12 6,5 от донорската версия Superfast, но с модифициран интериор. Основните козове на суперавтомобила са усъвършенстваната аеродинамика и напълно контролираното шаси, където ъглите на задните колела се регулират от отделни задвижващи механизми, независими един от друг. Изненада е едновременното лансиране на Targa Competizione A от купето (от италианската aperta - „отворена“).
Широчина, дължина и височина на новите модели - 4696 (+39), 1971 и 1276 мм. Междуосието е 2720 мм. Показателят на сухата маса с някои допълнителни съоръжения е намален до 1487 кг (-38). Новото разпределение на теглото е 49/51 вместо 47/53 в полза на задния мост. Резервоарът побира 92 литра гориво.
Отделни вентилационни отвори отстрани на предната броня водят към предните шестбутални апарати с индивидуални въздухозаборници на корпусите SF90 и 398 мм джанти. Отзад са разположени четирибутални механизми с дискове с диаметър 360 мм
Мощността на агрегата вече е 830 к.с. (при 9250 об/мин) вместо 800 (при 8500 об/мин). Въртящ момент - 692 Нмвместо 718 (при същите 7000 оборота в минута). Сега това е най-мощният модел на Ferrari с класически двигател с вътрешно горене. Двигателят има нови бутала и 40% по-леки титанови свързващи щанги, ребалансираният колянов вал е загубил 3% от масата. Други подобрения включват нова система за директно впръскване на гориво под високо налягане и адаптивна маслена помпа. Разпределителните валове са с въглеродно покритие.
Задното стъкло на купето е заменено от алуминиев панел с аеродинамични релси. Таргата има тук също толкова ефективна напречна греда. Капаците са снабдени с лента от въглеродни влакна за разсейване на топлината. Актуализацията на импенажа не само подобрява притискателната сила, но и направи възможно обновяването на системата за охлаждане на двигателя. Ефективността на последната е увеличена с 10%.
Всмукателната система е получила колектори с променлива геометрия, а преработеният дизайн на изпускателния колектор вече е лишен от обичайните ауспуси - тяхната роля се играе от филтри за твърди частици. Последните позволяват на автомобила да отговаря на екологичния стандарт Euro-6d. Разклонените тръби, разположени максимално до страните, направиха място за нов дифузор, който представлява 25% от увеличената притискателна сила. Формата на дюзите генерира своеобразен ефект на земята, а по-голямото напречно сечение на колекторите засилва любимия „глас“ на дванадесетцилиндровия аспиратороатерен агрегат.
Интериорът е почти напълно идентичен с дарителя. Основната иновация е бутонен селектор на роботизирана трансмисия, стилизиран като известните отворени калници на механична кутия. Имайте предвид, че вътре трябва да става по-силно - те се отърваха от част от шумоизолацията.
Седемстепенната роботизиране трансмисия с два съединителя е научен да се превключва с 5% по-бързо. Сега ускорявавнето до 100 км/ч отнема 2,85 сек (–0,05) за купето, а автомобилът ще достигне 200 км / ч след 7,5 сек (–0,4) след старта. Максималната скорост, както и преди, надвишава 340 км/ч. Динамиката обаче не е основното. Много по-важно е поведението на машината при маневриране. В допълнение към шасито PCV 3.0 (което означава Passo Corto Virtuale - „виртуално късо междуосие“ на италиански), което вече споменахме, италианците дариха спортния автомобил с новия асистент за странично приплъзване SSC 7.0 - Superfast има пета версия на асистента на негово разположение.
Автомобилите са оборудвани с 20-инчови джанти с въглеродни влакна, които са оборудвани със специални гуми Michelin Cup 2 R. На предната ос - 275/35, на задната - 315/35.
Почти нищо не се знае за откритата версия на Ferrari 812 Competizione A. Характеристиките на скоростта не се обявяват, но е ясно, че при създаването му инженерите не са следвали пътя на 812 GTS с две врати - това е Berlinetta. Подвижните покривни панели тук, разбира се, са изработени аот въглеродни влакна. За съжаление, цените и тиражът не са разкрити дори за купето, но е очевидно, че входният билет в света на Competizione ще бъде много по-скъп, които се искат за модификацията Superfast. Имайте предвид, че италианците говорят за новите продукти като дует, посветен на „изключителна група колекционери и ценители на най-благородните традиции на Ferrari“.