Новият автомобил на Скудерията бе представен днес на Фиорано
Ferrari започна толкова обещаващо миналия сезон, че след откриващата надпревара в Бахрейн всички бяха убедени, че е настъпил моментът двете титли във Формула 1 да се върнат обратно в Маранело. Чакането обаче продължава и до днес. Скудерията допусна куп стратегически грешки, надеждността на F1-75 бе ужасяваща, а в края на сезона и темпото на Черните кончета спадна драстично.
Изоставането на Ferrari във втората половина на годината бе малко или много очаквано, тъй като италианците насочиха всички ресурси към подготовката на новия SF-23. Същевременно тим шефът Матиа Биното бе уволнен и на негово място влезе ръководителят на Alfa Romeo Sauber Фредерик Васор. Големите промени обаче карат италианците да вярват, че могат да спечелят първата си титла от 2008 г. насам с помощта на SF-23.
Meet SF-23, #Tifosi!
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 14, 2023
Introducing our 2023 challenger ???? #SF23 pic.twitter.com/O9uNS7mAIC
Новият автомобил прави впечатление с издължените хоризонтални отвори на радиаторните кутии, с новото предно крило и нос, който завършва в третия, а не в четвъртия хоризонтален елемент, и със стегнатия капак на двигателя. Промените по аеродинамиката ще са от ключово значение не само за скоростта на автомобила, но и за начина, по който работят гумите. Именно износването в дълга серия попречи на Ferrari да остане в битката за титлата с Red Bull до края на сезона.
Голямо внимание е отделено и върху надеждността на задвижващата система. Миналия сезон италианците бяха принудени да ограничат максималната мощност на своя двигател заради множеството технически проблеми, които би трябвало да са елиминирани в последната версия на 1,6-литровия V6 и периферната хибридна система.
Веднага след представянето на автомобила Шарл Льоклер и Карлос Сайнц направиха няколко инсталационни обиколки на „Фиорано“. Същинската подготовка на Скудерията за предстоящия сезон обаче започва с колективните тестове в Бахрейн на 23 февруари.